Hoe LinkedIn te gebruiken om een baan te vinden

 Als u op zoek bent naar een baan, zijn online sites zoals LinkedIn een belangrijke bron. LinkedIn stelt u in staat om professionele informatie en een cv te uploaden en te netwerken met andere mensen in uw vakgebied. Via LinkedIn kunt u ook solliciteren naar banen en communiceren met bedrijven die personeel in uw vakgebied aannemen. Stel je profiel in en ga op zoek naar banen in het vakgebied waarin je zou willen werken!

Methode 1 Uw LinkedIn-profiel oppoetsen


1 Maak een account aan op de startpagina van LinkedIn. U moet een persoonlijk account op LinkedIn maken voordat u naar een baan kunt zoeken. Vul uw e-mailadres en een sterk wachtwoord in. Vermeld vervolgens uw huidige functiestatus, functietitel en de branche waarin u hoopt te werken, evenals uw adres en land van verblijf.
  1. Lees meer en start uw account online op: https://www.linkedin.com/.
  2. Als je al een Google-account hebt, biedt LinkedIn je de mogelijkheid om je account aan te maken via je Google-profiel.

2 Ontwikkel uw LinkedIn-profiel door details over uw werkervaring te verstrekken. Vul de lege plekken op uw LinkedIn-profiel in met informatie over uw werkachtergrond en -ervaring. Beschrijf uw eigen kwaliteiten en passies en hoe deze verband houden met uw carrièredoelen. Schrijf ook een 120 -karakterkop die beschrijft wat u doet en de trefwoorden die mensen zouden kunnen gebruiken om u op LinkedIn te vinden. Gebruik bij het schrijven van de tekst professionele taal, maar aarzel niet om er wat komedie in te gooien.
  • Door comedy in je profiel te gebruiken, zal het opvallen en aan potentiële werkgevers laten zien dat je een plezier zult zijn om mee samen te werken
  • "Ik ben een grafisch ontwerper met 10 jaar ervaring en ben op zoek naar een fulltime baan in de buurt van de Bay Area", zou bijvoorbeeld je kop kunnen zijn.
  • Schrijf in de eerste persoon. Geschreven in de derde persoon kan biografisch materiaal hoogdravend en onnatuurlijk klinken.


3 Voeg een headshot van uzelf in hoge resolutie toe. Professionele foto's moeten naar je profiel worden geüpload: trek een zakelijke casual outfit aan en zorg ervoor dat er niets aanstootgevends op de achtergrond van de foto te zien is. Maak een foto van jezelf die op je gezicht is gericht en naar voren of naar links is gericht. Zorg er ook voor dat je hoofd ongeveer 80% van de foto inneemt.
  • Vraag een vriend of collega om een ​​foto van je te maken met een spiegelreflexcamera als je huidige foto een foto van lage kwaliteit is of een selfie die je met je telefoon hebt gemaakt. U kunt ook naar een professionele fotostudio gaan en headshots aanvragen.

4 Upload een cv en vermeld uw professionele ervaring. U bent nu klaar om uw professionele informatie toe te voegen nadat u uw profiel heeft ingevuld. Deze fase is van cruciaal belang, omdat het mogelijke toekomstige werkgevers in staat stelt een idee te krijgen van wie u bent als werknemer en het soort werk dat u eerder hebt gedaan. Voordat je je cv op LinkedIn plaatst, moet je het oppoetsen en ervoor zorgen dat het een up-to-date versie van je werkgeschiedenis bevat. [5]
  • Als je al een cv hebt geüpload, maar het is langer dan 1 pagina, slecht ingedeeld of bevat je meest recente baan niet, maak dan van de gelegenheid gebruik om het bij te werken.
  • Voeg ook een verkorte schriftelijke beschrijving van uw werkgeschiedenis toe aan uw LinkedIn-profiel. Hierdoor kunnen geïnteresseerde werkgevers over uw werkervaring lezen zonder het hele cv te lezen.

5 Geef een link naar een online voorbeeld van uw werk. Het inhuren van managers en potentiële supervisors die uw LinkedIn-pagina tegenkomen, zullen geïnteresseerd zijn in uw werkstijl en kwaliteit. Als u in een webvriendelijk gebied werkt, zoals codering, app-ontwerp of grafisch ontwerp, is dit erg belangrijk. Upload daarom een voorbeeld zodat anderen jouw werk kunnen zien! [6] Als je bijvoorbeeld een freelanceschrijver bent, voeg dan links naar een paar van je werken toe.

  • Deze stap is mogelijk niet voor iedereen van toepassing. Als u bijvoorbeeld op zoek bent naar een baan als officemanager, heeft u misschien niets online dat wijst op uw professionele capaciteiten.


6 Maak een video van jezelf waarin je je werkervaring beschrijft en upload deze. Als het gaat om het upgraden van uw LinkedIn-profiel, is dit een geweldige manier om verder te gaan. De camera's op de meeste smartphones en laptops kunnen worden gebruikt om een korte film op te nemen (1–2 minuten). Kleed je in professionele kleding voor de video, kijk in de camera en spreek op een professionele manier. [7]
  • "Hallo, mijn naam is Josie Wells", zou je kunnen zeggen. Sta me toe mezelf aan je voor te stellen! De afgelopen vijf jaar heb ik als winkelmanager in Sacramento gewerkt en heb ik van elke minuut genoten. Winkels passen goed bij mij omdat ik van mode houd en van het omgaan met mensen. . Ik ben een harde maar rechtvaardige manager en het is bekend dat ik af en toe een pizzafeestje geef voor mijn personeel als beloning voor al hun harde werk!"

7 Werk uw LinkedIn-profiel eens in de 2-3 maanden bij. Het is van cruciaal belang om uw werkervaring en vaardigheidsbeschrijvingen nogmaals te controleren om er zeker van te zijn dat wat u presenteert actueel en nauwkeurig is. Wanneer je je profiel bijwerkt, voeg dan een paar nieuwe on-the-job talenten toe die je hebt opgepikt. Maak om de paar jaar een nieuwe foto van jezelf en werk je foto bij. [8]
  •   Als recruiters of wervingsmanagers in de loop van zes maanden een paar keer naar je account kijken en geen veranderingen zien, zullen ze concluderen dat je online zoeken naar een baan niet serieus neemt.

Methode 2 Netwerken en communiceren met contacten


1 Creëer een netwerk van collega's en contacten binnen je vakgebied. Voordat je op zoek gaat naar vacatures, moet je ervoor zorgen dat je minimaal 50 connecties op de site hebt. Kijk op LinkedIn voor persoonlijke vrienden en collega's, maar ook voor huidige en vorige collega's, studievrienden en buren. Wanneer een potentiële werkgever referenties opvraagt, kunnen de LinkedIn-connecties die je hebt gemaakt als referentie fungeren en aanbevelingen doen. [9]
  • Wanneer potentiële werkgevers een blik werpen op je LinkedIn-pagina, zullen ze merken dat je al een enorm netwerk hebt opgebouwd.
  • Stuur een bericht naar een mogelijk contact dat je voorstelt en vraagt om online verbinding te maken, zelfs als je ze maar één keer hebt ontmoet op een conferentie!

2 Sluit je aan bij professionele groepen in jouw vakgebied om op de hoogte te blijven van carrièremogelijkheden. Op LinkedIn bestaan ​​honderdduizenden groepen in uiteenlopende sectoren als reclame, human resources, marketing, sociale media en financiën. Typ eenvoudig het veld dat u zoekt, gevolgd door de term "groep" in de LinkedIn-zoekbalk om een ​​groep te vinden. Leden van de groep publiceren informatie over nieuwe vacatures, die u kunt gebruiken om werk te vinden. [11]
  • Groepen zijn ook een uitstekende manier om meer te weten te komen over toekomstige conferenties, professionele evenementen en opleidingsmogelijkheden.


3 Vraag referenties aan van voormalige collega's en managers. Aanbevelingen zijn een essentiële aanwinst voor je cv als je werk zoekt, vooral als ze afkomstig zijn van iemand voor wie je hebt gewerkt. Neem specifieke details op in uw aanbevelingsverzoek, zodat de persoon met wie u contact opneemt, weet waarom u een aanbeveling wilt.[12]
  • Stuur bijvoorbeeld een briefje met de tekst: "Hallo Jenn, ik zou een aanbeveling zeer op prijs stellen waarin de advertentiecampagne wordt genoemd die we voor Pepsi hebben opgezet en hoe dit heeft geleid tot een verkoopstijging van 15% voor het bedrijf.
  • De aanbevelingen kunnen op uw profiel worden weergegeven. Als potentiële werkgevers meer gedetailleerde, langere aanbevelingen willen, vraag dan de aanbevelingsschrijvers om een ​​volledige brief.
4 Post om de 4-5 dagen op LinkedIn om de aandacht op uw profiel te vestigen. Mensen gaan ervan uit dat je account inactief is als je niet één keer per week iets plaatst. Deel dus verhalen over zaken die uw interesse wekken, werkgelegenheidscijfers uit uw regio of open vragen over uw vakgebied. Wanneer de meeste professionals in het weekend uitloggen bij LinkedIn, zullen uw berichten onopgemerkt blijven. [13]
  • Neem de tijd om uw berichten te controleren wanneer u inlogt op uw account om iets te publiceren. Berichten van vrienden of collega's kunnen zijn geretourneerd, of je hebt misschien een bericht ontvangen van een geïnteresseerde personeelsmanager!

5 Maak berichten waarmee andere mensen kunnen communiceren. Het is van cruciaal belang om professionals op LinkedIn aan te trekken voor interactie met uw berichten door erop te reageren en ze te delen. Korte films (minder dan 45 seconden) zijn een uitstekende manier om de interactie te vergroten. U kunt een collega een vraag stellen over uw dienstverband of in de video's praten over uw favoriete kenmerk van uw werkplek. U kunt zich ook concentreren op eenvoudige tekstgebaseerde inhoud die bezoekers in minder dan 20 seconden kunnen lezen en vervolgens kunnen delen of becommentariëren. [14]
  • Een grotere deelname verbetert niet alleen uw persoonlijke merk, maar maakt u ook beter zichtbaar voor recruiters en wervingsmanagers.
  • Het laat ook zien dat je kennis hebt van sociale media, wat een wenselijke arbeidsvaardigheid is.

Methode 3 Zoeken naar banen


1 Typ wat u zoekt op de LinkedIn-pagina "Vacatures". U bent klaar om te beginnen met zoeken naar banen in uw vakgebied zodra u uw webprofiel heeft voltooid. Ga naar het tabblad "Vacatures" en kies de stad en staat waar je woont. Als u gaat verhuizen, kunt u ook de locatie en staat kiezen waar u wilt werken. Typ vervolgens de gewenste functie of het bedrijf waarvoor u wilt werken. U kunt bijvoorbeeld 'lucht- en ruimtevaartingenieur' of 'Martin Lockheed' typen. [15]
  • Vind de Jobs-pagina online op: https://www.linkedin.com/jobs.

2 Houd bedrijven die u interesseren in de gaten om te zien of ze mensen aannemen. U kunt bedrijven waarvoor u zou willen werken "volgen" om op de hoogte te blijven van wanneer ze rekruteren, net zoals u dat kunt op andere populaire sociale-netwerksites.
  • Bedrijven zullen regelmatig online posten. Als ze iemand aannemen, zal het bedrijf een vacature plaatsen waarin wordt aangegeven hoe lang ze sollicitaties in overweging zullen nemen.
3 Zorg dat uw naam zichtbaar wordt voor recruiters en wervingsmanagers. Begin met het aangaan van een relatie met de personeelsmanager nadat u een bedrijf hebt gevonden dat personeel aanwerft. Klik in de rechterbovenhoek van een LinkedIn-pagina op de hyperlink 'Geavanceerd' naast het algemene zoekveld. Voer "recruiter" of "wervingsmanager" in, gevolgd door de bedrijfsnaam. [17]
  • Stuur ze een beknopt bericht van 200 woorden waarin je jezelf voorstelt wanneer het profiel van de persoon verschijnt.
  • Zeg iets in de trant van: "Ik zou mezelf willen voorstellen aan meneer Richardson. Jessica Fisher is een modefotograaf die de afgelopen vijf jaar in New York heeft doorgebracht. Ik heb gemerkt dat u de personeelsmanager bent bij Richardson Photography, en Ik zou graag met je willen praten over de vacature voor personeelsfotografie die je wilt invullen."

4 Profiteer van gedeelde verbindingen om werkrelaties op te bouwen. Als u en de personeelsmanager of recruiter van een bedrijf gedeelde contacten hebben, neem dan contact op met de persoon die u beiden kent en vraag of ze de manager een bericht willen sturen waarin u wordt voorgesteld.[18]
  • U kunt bijvoorbeeld een bericht sturen met de tekst: "Hallo, Bill. Ik merk dat we allebei Fred Walters kennen, de personeelsmanager van Jupiter Advertising. Ik solliciteer daar naar een baan en ik hoopte dat je Mr. Walters een korte e-mail waarin staat wie je bent en mij aanbeveelt als medewerker."

5 Gebruik een persoonlijke brief om uw interesse in een functie kenbaar te maken. Schrijf een korte persoonlijke brief waarin u uw interesse in de functie uiteenzet en moedig de personeelsmanager aan om uw cv en werkervaring te herzien nadat u contact heeft opgenomen met een personeelsmanager of recruiter bij een bedrijf waarvoor u zou willen werken. Om uw brief te personaliseren, bladert u door de biografie van de persoon en vermeldt u een gedeelde interesse of wederzijdse baan in uw brief. Houd de notitie tot een minimum beperkt. Het hoeft niet langer te zijn dan 300 woorden. [19]
  • Iets in de trant van: "Mevrouw Fields, mijn naam is Joseph O'Hara, en ik zou graag willen solliciteren naar de functie van Creative Director bij uw reclamebureau. Ik werkte voorheen bij Jackson Advertising in Miami. was daar dat ik de geweldige tekstschrijver Rose Jean ontmoette, die je schijnt te kennen."
  • Het is ook van cruciaal belang om uw sollicitatiebrief niet simpelweg te kopiëren en te plakken. Als de personeelsmanager in je geïnteresseerd is, willen ze toch een begeleidende brief en zullen ze ontevreden zijn als deze hetzelfde is als het bericht dat je hebt verzonden.
    Voor geen van deze maatregelen is echter veel technisch inzicht nodig. Volg gewoon de instructies en u zult spoedig e-mails ontvangen. om LinkedIn te gebruiken om een baan te vinden, kunt u ook professionele technische ondersteuningsdiensten van Linkedin bellen gebruiken.


    lees ook deze blog 


    Comments

    Popular posts from this blog

    Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

    Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

    Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?