Wat de wereldwijde uitrol van Facebook-rollen betekent voor bedrijven

 Facebook staat tegenwoordig misschien niet bovenaan je prioriteitenlijst voor social media-marketing, maar een kleine verandering in je Reels-strategie zou daar verandering in kunnen brengen.

Volgens gegevens van het eerste kwartaal voor 2023 had Facebook alleen al in Noord-Amerika 200 miljoen dagelijkse actieve gebruikers (DAU) en wereldwijd meer dan 2 miljard DAU. Facebook had vanaf januari 2023 wereldwijd 2,9 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Dat zijn meer maandelijkse gebruikers dan enig ander social media-platform.

Het grootste deel van de gebruikers van Facebook valt tussen de 18 en 44 jaar oud, met de grootste leeftijdscategorie tussen 25 en 34 jaar.

Vanwege het enorme gebruikersbestand en Meta's liefde voor Reels, kan het nieuw leven inblazen van uw Facebook Reels-strategie een enkeltje zijn om in 2023 een enorm bereik te bereiken en naamsbekendheid op te bouwen.

**Wat zijn Facebook-rollen?**

Facebook Reels zijn vrijwel hetzelfde als op Instagram: korte, vaak op trends gebaseerde video's die een mix van unieke bewerkingstrucs, geluiden en filters gebruiken om contact te maken met kijkers.

** Hoe Facebook-rollen te maken: **

1. Open het tabblad Reels: Open de Facebook-app en tik vervolgens op het pictogram "Menu" rechtsonder op uw scherm. Tik vervolgens op het pictogram "Reels". Hier kun je Facebook Reels maken en bekijken.

2. Media toevoegen: Tik op het pictogram "Camera" in de rechterbovenhoek van de nieuwsfeed van Reels. Vanaf hier kunt u direct opgenomen of vooraf opgenomen videoclips uploaden vanaf uw filmrol.

3. Bewerken: gebruik de Reels-editor om uw videoclips, foto's, tekst, effecten, geluiden en filters te combineren om een zeer boeiende korte video te maken.

4. Voeg een bijschrift en hashtags toe: wanneer u klaar bent om te delen, klikt u op "Volgende". Schrijf een relevant en boeiend bijschrift. Vergeet niet hashtags toe te voegen om de vindbaarheid van je video te vergroten.

5. Delen: Klik op "Share Reel" om uw Facebook Reel openbaar te maken voor uw publiek, zowel oud als nieuw.

**Hoe Facebook Reels u kunnen helpen uw bedrijf te laten groeien:**

Gegevens uit januari 2023 laten zien dat de gemiddelde Facebook-post een betrokkenheid van 0,07% krijgt. Hier zijn de wereldwijde betrokkenheidspercentages van Facebook, uitgesplitst naar berichttype:

- Berichten met afbeeldingen/foto's: 0,12%

- Statusberichten: 0,11%

- Videoberichten: 0,8%

- Berichten koppelen: 0,3%

Terwijl fotoposts en statussen in platte tekst winnen, leveren video's nog steeds een bovengemiddelde betrokkenheid op.

Deze statistieken hebben betrekking op alle video's, niet specifiek op rollen. Korte video's zijn ontworpen om zeer boeiend te zijn. Alles over Reels - van hun lengte tot hun filters tot de manier waarop ze worden gepresenteerd in een speciale feed - maakt ze boeiender dan een gewone Facebook-video.

Hoe meer betrokkenheid je krijgt, hoe meer signalen het Facebook-algoritme heeft om zijn aanbevelingen aan te wakkeren. Dat betekent een zeer boeiend stuk

  van ihoud kan de boost zijn die je nodig hebt om de rest van je inhoud in de gaten te houden.

**Hoe u uw Facebook-strategie nieuw leven inblaast door Instagram-rollen opnieuw te gebruiken:**

1. Maak uw korte video-inhoud: u maakt waarschijnlijk al korte inhoud voor Instagram Reels of TikTok, wat dit gemakkelijk maakt. Zo niet, dan is dit het moment om te beginnen. Wanneer algoritmen een nieuwe functie lanceren, ondersteunen ze gebruikers die deze gebruiken. Het plaatsen van korte video's op Instagram, YouTube, TikTok en zelfs Pinterest kan uw succes op sociale media versnellen.

2. Opslaan zonder watermerk: als u een bewerkings-app van derden gebruikt of uw bewerking op TikTok maakt, zorg er dan voor dat u uw video zonder watermerk opslaat. Dit voorkomt dat het algoritme je video markeert als een repost. Gebruikers kunnen zich ook meer gedwongen voelen om zich bezig te houden met inhoud die er goed uitziet en zich thuis voelt op het platform. Je kunt het watermerk verwijderen met een app van derden of door bij te snijden, maar als je deze stap overslaat door je video op te slaan zonder een app, wordt je leven een stuk eenvoudiger.

3. Bouw uw inhoudskalender uit: Facebook Reels zouden u voldoende betrokkenheid moeten opleveren, maar ze hoeven niet uw volledige inhoudskalender te vormen. Fotoberichten en statussen in platte tekst zijn ook zeer aantrekkelijk op Facebook.

Bouw je contentkalender uit met een mix van Reels en andere indelingen, zodat het algoritme genoeg content heeft om aan te bevelen aan gebruikers die met je video's bezig zijn.

Als je problemen tegenkomt of nog vragen hebt over het plaatsen van reacties op Facebook, kun je contact opnemen met het ondersteuningsteam van Facebook bellen voor hulp. Zij kunnen u de nodige begeleiding geven en helpen bij het oplossen van eventuele problemen.


Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?