Meer volgers op Instagram krijgen [5 eenvoudige stappen]

 Opnieuw beginnen op social media of gewoon proberen je online merk op te bouwen? Je vraagt je waarschijnlijk af hoe je meer volgers op Instagram kunt krijgen.

En nee, we bedoelen niet het kopen van volgers of het gebruik van bots. Die trucs kunnen je aantal volgers voor een korte tijd een boost geven, maar op de lange termijn zullen ze je geen goed doen.

Dat komt omdat de enige echt waardevolle Instagram-volgers echte mensen zijn die om je merk geven en zich ermee bezighouden.

Bekijkonze uitgebreide gids om te leren hoe je Instagram-volgers organisch kunt laten groeien.

5 eenvoudige stappen om meer volgers op Instagram te krijgen

Stap 1. Leg de basis
Zorg voor een doordachte Instagram-marketingstrategie
Als je effectief wilt zijn op social media, heb je een duidelijk plan nodig.

Meer Instagram-volgers krijgen is een geweldig startdoel. Maar volgers alleen zullen geen succesvol Instagram-account maken. Uw doel moet deel uitmaken van een groter plan dat aansluit bij uw bedrijfsstrategie en doelstellingen voor sociale marketing.

Denk na over de redenen waarom je meer Instagram-volgers wilt. Wat hoop je echt te bereiken? Misschien wil je:

  • naamsbekendheid vergroten
  • de verkoop van producten stimuleren
  • verkeer naar uw website leiden.
Door gefocust te blijven op deze zakelijke doelen, blijft je Instagram-account consistent. Het helpt je een overtuigend merkverhaal te vertellen dat nieuwe profielbezoekers aanspreekt en helpt bij het opbouwen (en behouden) van een trouwe aanhang.

Definieer uw doelgroep

Stel uzelf enkele vragen over wie u probeert te bereiken:
  1. Waar wonen zij?
  2. Wat doen ze voor werk?
  3. Wanneer en hoe gebruiken ze Instagram?
  4. Wat zijn hun pijnpunten en uitdagingen?
De antwoorden op deze vragen helpen je bij het maken van inhoud om in contact te komen met de mensen op Instagram die je waarschijnlijk zullen volgen.

Creëer een consistent merkverhaal en esthetiek

Misschien wilt u laten zien hoe uw product is gemaakt. Of vermenselijk uw merk door het perspectief van een werknemer te delen. Een ambitieus merk kan de levensstijl of prestaties van uw klanten laten zien.

Waar je ook voor gaat, het is belangrijk om een consistente merkstem, persoonlijkheid en uitstraling te behouden.

Je berichten moeten in één oogopslag gemakkelijk herkenbaar zijn. Zie je Instagram-raster als een samenhangende eenheid. Je kunt Instagram Stories altijd gebruiken om inhoud te delen die niet helemaal past bij de look en feel van je hoofdfeed.

Je producten hoeven er ook niet hetzelfde uit te zien. U kunt styling gebruiken om uw raster een consistente look en feel te geven, zoals @themillerswifecustomcookies doet:


Gebruik trefwoorden om in zoekopdrachten te verschijnen

Voordat mensen je kunnen volgen op Instagram, moeten ze je eerst vinden. Maar niet alle tekst op Instagram is doorzoekbaar. Slechts twee velden op Instagram dragen bij aan zoekresultaten: naam en gebruikersnaam.

Je gebruikersnaam is je Instagram-account. Het moet consistent zijn met het handvat dat u op andere sociale netwerken gebruikt, omdat dit het ook gemakkelijker maakt voor mensen om u te vinden. Gebruik uw merknaam of een variant van uw naam die mensen waarschijnlijk zullen gebruiken bij het zoeken naar uw merk.

Uw naam kan alles zijn wat u maar wilt, maximaal 30 tekens. U wilt geen zoekwoord-dingen, maar door uw meest relevante zoekwoord in het naamveld op te nemen, kunt u gemakkelijker vindbaar worden.

Reisschrijver Claudia Laroye (@itsclaudiatravels) neemt bijvoorbeeld de sleutelzin 'reisschrijver' op in haar Instagram-naam. Nu is de kans groter dat ze wordt gevonden door mensen die op zoek zijn naar reisinhoud of door schrijvers.



Optimaliseer je Instagram bio en profiel

Tweederde van de bezoeken aan Instagram-bedrijfsprofielen is afkomstig van niet-volgers. Als uw bio en profiel hen overtuigen om op de volgknop te klikken, kunnen die bezoekers volgers worden.

Uw profiel omvat uw naam en gebruikersnaamvelden (hierboven vermeld), uw website en uw biografie.

Je bio kan maximaal 150 tekens lang zijn, dus maak er het beste van. Draag uw merkidentiteit uit en laat nieuwe bezoekers zien waarom ze u moeten volgen. Wat voor content kunnen ze verwachten?

Deze bio van @abstractaerialart vat het doel en de belofte van het account op een snelle, gemakkelijk te verteren manier samen:


Stap 2. Maak geweldige inhoud
Ontwerp een prachtig Instagram-raster
Natuurlijk lijkt dit misschien voor de hand liggend, maar het is van cruciaal belang als je erover nadenkt om volgers op Instagram te krijgen. Elke post op je Instagram-raster moet van hoge kwaliteit en visueel aantrekkelijk zijn.

Wanneer nieuwe gebruikers uw profiel bezoeken, zou de inhoud ervoor moeten zorgen dat ze meer willen zien (en op Volgen klikken).

Geef commercieel fotograaf @nelsonmouellic een applaus voor deze visuele prestatie.


Schrijf boeiende, lange bijschriften


Instagram is een visueel platform voor sociale media, maar geweldige Instagram-bijschriften helpen je om meer bereik en betrokkenheid te krijgen.

Hier zijn enkele belangrijke strategieën om in gedachten te houden:
  • Zet de belangrijkste woorden vooraan. Als het bijschrift meer dan 125 tekens lang is, moeten gebruikers op "meer" tikken om alles te zien. Haal het meeste uit die eerste woorden om dat extra tikje te inspireren.
  • Een vraag stellen. Dit maakt het voor je publiek gemakkelijk om een reactie achter te laten. Die grotere betrokkenheid zal helpen om uw account zichtbaar te maken voor meer mensen.
  • Gebruik emoticons. Emoji voegen een beetje afwisseling toe en kunnen uw bijschrift aantrekkelijker maken. Zorg ervoor dat je die emoji correct gebruikt!
  • Probeer verschillende ondertitellengtes. Uit onze gegevens blijkt dat lange bijschriften de betrokkenheid vergroten, maar ultrakorte bijschriften kunnen ook erg effectief zijn als de beelden voor zich spreken.
Will Tang van Going Awesome Places plaatst geweldige foto's met gedetailleerde bijschriften die het verhaal achter de foto vertellen. Zijn Insta-bio noemt hem een "maker van belachelijk gedetailleerde routes en gidsen." Dat betekent dat deze ondertitelingsbenadering erg on-brand is.

Plaats inhoud die bedoeld is om opnieuw te worden gedeeld

Uw publiek wil zich bezighouden met inhoud die nuttig en inspirerend is. Denk dus bij het plannen van uw berichten na over soorten inhoud die andere mensen misschien willen delen.

Mensen delen graag infographics. Voed dat verlangen door uw volgers te voorzien van uw deskundige inzichten. Als iemand je Instagram-berichten in zijn blog insluit, word je blootgesteld aan een heel nieuw publiek van potentiële volgers.

Mensen kunnen je berichten ook opnieuw delen in hun Instagramverhalen. Deze berichten zijn aanklikbaar, dus iedereen die meer wil weten kan doorklikken naar je oorspronkelijke bericht. Het is een andere gemakkelijke manier om uw bereik uit te breiden naar nieuwe doelgroepen en potentiële nieuwe volgers.

Zo ziet een Hootsuite-bericht over demografische gegevens van LinkedIn er bijvoorbeeld uit wanneer het wordt gedeeld met mijn Instagram-verhaal.


Omarm Instagramverhalen

Als je meer Instagram-volgers wilt, moet je Instagram Stories gebruiken. Een half miljard Instagram-accounts gebruiken Stories elke dag en 45% van de meest bekeken Stories is afkomstig van bedrijven.

Mensen die Stories gebruiken zijn zeer betrokken. Bovendien kun je de hashtag- en locatiefuncties in je verhalen gebruiken om ze bloot te stellen aan mensen die je nog niet volgen.

Haal het meeste uit Stories-hoogtepunten

Veel moeite gestoken in een Instagram Story en nog niet helemaal klaar om na 24 uur afscheid te nemen? Hoogtepunten van Pinned Stories zijn een geweldige manier om uw merk voor te stellen aan mensen die uw profiel bezoeken. Pak die highlights dus vol met geweldige info en content om nieuwe bezoekers te laten zien waarom ze jou zouden moeten volgen.

Vergeet ook niet om de omslagfoto's van je hoogtepunten aan te passen. Supplementenbedrijf Vega houdt het merk- en plantvriendelijk met hun aangepaste groene highlights.


Stap 3. Maak jezelf vindbaar

Gebruik relevante hashtags om nieuwe gebruikers te bereiken
Helaas is de tekst van je Instagram-berichten niet doorzoekbaar. Maar je hashtags zijn dat wel. Het zorgvuldig gebruiken van hashtags kan een goede manier zijn om gratis volgers op Instagram te krijgen. U kunt zelfs uw eigen merkhashtags maken.

Relevante hashtags kunnen mensen helpen uw inhoud te vinden. Instagram-gebruikers kunnen zelfs hashtags volgen. Dat betekent dat uw hashtag-inhoud kan verschijnen in de feeds van mensen die uw account nog niet volgen.

Je kunt maximaal 30 hashtags in een Instagram-bericht opnemen, maar overdrijf niet. Experimenteer in plaats daarvan om erachter te komen hoeveel hashtags het beste werken voor jouw specifieke account.

Vermijd hashtag-gimmicks zoals #likeforlike, #tagsforlikes of #followme. Deze kunnen je een tijdelijke boost in volgers geven. Maar die mensen zijn niet geïnteresseerd in wat jou en je inhoud speciaal maakt. Ze gaan je niet helpen een zinvol, betrokken publiek op Instagram op te bouwen.

Richt u in plaats daarvan op het gebruik van zeer gerichte hashtags die specifiek zijn voor uw foto, product of bedrijf, zoals stylist Dee Campling doet in deze #wfh-opname.

Als uw bedrijf een fysieke locatie heeft, tag deze dan en moedig klanten aan hetzelfde te doen. Gebruikers kunnen vervolgens op die locatie klikken en alle foto's en Verhalen bekijken die vanuit uw winkel, restaurant of kantoor zijn geplaatst.

Dit krijg je bijvoorbeeld als je zoekt naar de locatie van Van Wonderen Stroopwafels in Amsterdam:


Als je berichten plaatst van een conferentie of evenement, kan het toevoegen van je locatie je helpen om in contact te komen met andere deelnemers. Hierdoor wordt je account blootgesteld aan een zeer relevante groep nieuwe potentiële Instagram-volgers.

Tag relevante gebruikers
Het is gemakkelijk om Instagram-gebruikers te taggen die op je foto's voorkomen. Gebruik gewoon een @-vermelding in je bijschrift of de tagfunctie van Instagram in het bericht.


Gebruikers krijgen een melding wanneer ze zijn getagd, dus tags moedigen hen aan om deel te nemen aan het bericht en het te delen. Je bericht verschijnt ook op het tabblad Tagged van hun Instagram-profiel.

Je kunt ook gebruikers taggen in je Instagram Stories. Vervolgens kunnen ze met slechts een paar tikken gedeelde inhoud in hun eigen verhaal plaatsen. Als ze dat doen, kunnen hun kijkers doorklikken naar jouw account.




Wees echter voorzichtig. Iemand taggen om hun aandacht te trekken is geen goed idee. Tag in plaats daarvan alleen gebruikers die op uw foto voorkomen of die relevant zijn voor de inhoud van uw bericht.

Enkele mogelijk relevante gebruikers om te taggen kunnen zijn:

  • Klanten
  • Leveranciers
  • Andere relevante bedrijven
  • Collega's of medewerkers
  • Iemand die je een vaardigheid heeft geleerd of je heeft verteld over iets dat je deelt in de post
  • Iedereen die op de foto staat
  • Moedig anderen aan om jou te taggen
Een andere manier om je Instagram-account aan een nieuw publiek voor te stellen, is door andere Instagram-gebruikers te vragen je te taggen. Wanneer ze je taggen in een bericht, zien hun publiek je handvat en kunnen ze erop klikken als ze meer willen weten.

Je bio is een geweldige plek om mensen te vragen je te taggen op Instagram.

Visit the USA vraagt Instagrammers bijvoorbeeld om ze te taggen om kans te maken op hun account.


Sluit Instagram-berichten in je blog in

Je hebt al enkele ingesloten Instagram-berichten in deze blog gezien. Met deze aanklikbare berichten kunnen gebruikers rechtstreeks naar het relevante bericht of Instagram-profiel gaan.

Het insluiten van uw eigen Instagram-berichten in uw blog is een gemakkelijke manier om uw inhoud te delen en verkeer naar uw profiel te leiden. Elke nieuwe bezoeker van je Instagram-profiel is een potentiële nieuwe volger.

Stel bijvoorbeeld dat Hootsuite de make-over van onze mascotte wilde aankondigen. Natuurlijk kunnen we een paar foto's van Owly's nieuwe look delen.

Maar we kunnen ook een Instagram-post insluiten, zoals deze:

Gebruik Instagram QR-codes

Je Instagram QR-code is een scanbare code waarmee andere Instagram-gebruikers je direct kunnen volgen. Het is een andere gemakkelijke manier om uw account te promoten op fysieke materialen zoals pakbonnen, bewegwijzering en productverpakkingen.

Uw QR-code is ook een geweldige manier om in realtime nieuwe volgers te krijgen op netwerkevenementen en conferenties. Mensen met wie u persoonlijk contact maakt, kunnen uw code scannen om u te volgen zonder uw handle te hoeven typen. Probeer het uit te printen en in uw naambadgehouder te stoppen voor gemakkelijke toegang.

Vind je Instagram QR-code door op het pictogram met de drie lijnen rechtsboven in je Instagram-profiel te tikken en QR-code te selecteren.

Probeer uitgelicht te worden

Feature-accounts zijn Instagram-accounts die inhoud beheren en opnieuw delen op basis van een hashtag of tagging. Sommige van deze accounts hebben een enorme aanhang. Als ze een van je berichten delen (samen met je naam), kunnen ze een nieuwe stroom Instagram-volgers jouw kant op sturen.

Er is een functie-account voor zowat elke niche en interesse op Instagram, dus begin met verkennen.

@damngoodstitch heeft bijvoorbeeld borduurposten. Het account heeft meer dan 180.000 volgers.

Richt op de Explore-pagina

De Explore-pagina is wat je ziet als je op het vergrootglaspictogram onderaan de Instagram-app klikt. Volgens Instagram zelf kun je hier "foto's en video's vinden die je misschien leuk vindt van accounts die je nog niet volgt."

De helft van de Instagram-accounts bezoekt Explore elke maand. Dat is een enorme kans voor merken die hun publiek willen laten groeien.

Op het tabblad Verkennen terechtkomen is niet eenvoudig. Gelukkig hebben we een heel artikel om je te helpen daar te komen.

U kunt ook betalen om toegang te krijgen tot de Explore-feed door Explore te selecteren als advertentieplaatsing.


Stap 4. Ga in gesprek met uw gemeenschap

Volg relevante accounts
Tag mensen alleen in een Instagram-bericht als de inhoud direct relevant voor hen is. Maar je kunt iedereen volgen die je leuk vindt. En als je een gebruiker op Instagram volgt, is de kans groot dat ze je feed bekijken en overwegen om je terug te volgen.

Sociaal luisteren is geweldig voor het vinden van gesprekken en invloedrijke gebruikers (ook wel influencers genoemd) om te volgen.

De sectie "Suggesties voor jou" van Instagram is ook een handige bron voor het vinden van relevante accounts om te volgen. Deze suggesties verschijnen in je Instagram-feed tussen posts, tussen Stories of aan de rechterkant van het scherm op een computer.

Vergeet niet om niet te snel te veel andere accounts te volgen. Uw volgersratio, of het aantal mensen dat u volgt in vergelijking met het aantal dat u volgt, is belangrijk voor de geloofwaardigheid.

En volg mensen niet alleen om hun aandacht te trekken, pas om te ontvolgen nadat ze je terug volgen. Dit is een soort schokbeweging en zal je Instagram-reputatie schaden.

Ga in gesprek met bestaande gemeenschappen

Zoals alle sociale medianetwerken, gaat Instagram over de gemeenschappen die erin zijn gebouwd. Zorg er dus voor dat je deelneemt aan die ruimtes.

Doe mee door inhoud van andere geloofwaardige gebruikers in uw gemeenschap leuk te vinden, erop te reageren en deze te delen. Vermijd algemene opmerkingen (zoals "Geweldige post!") die eruitzien alsof ze van bots komen.

Betrokkenheid bij andere berichten helpt op twee manieren om de aandacht (en potentiële nieuwe volgers) te trekken:

  • Mensen krijgen meldingen wanneer je dat leuk vindt en reageren op hun berichten. Ze kunnen je profiel bekijken om iets terug te doen.
  • Als anderen uw opmerkingen attent of intrigerend vinden, kunnen ze uw profiel bekijken.
  • Werk samen met influencers in jouw niche
Hier is een belangrijke statistiek voor iedereen die nadenkt over hoe je meer volgers op Instagram kunt krijgen: 60% van de consumenten zegt dat ze een merk op Instagram zouden volgen nadat ze het gepromoot hadden gezien door een influencer die ze vertrouwen.

Als je nu niet met influencers werkt, moet je het zeker overwegen. Gelukkig hebben we een hele gids over Influencer-marketing om je te helpen.
  • Werk samen met andere merken
  • Wees niet bang om contact op te nemen met andere merken om te zien of er een manier is om samen te werken op Instagram. De juiste soort samenwerking kan alle betrokkenen helpen meer Instagram-volgers te krijgen.

Denk aan bedrijven waarmee u al op andere manieren samenwerkt. Misschien bent u aangesloten bij een plaatselijke vereniging voor bedrijfsverbetering of een winkelgebied. Hoe zou je kunnen samenwerken op Instagram?

Een veelgebruikte optie is het organiseren van een wedstrijd met producten van meerdere bedrijven, zoals Rocky Mountain Soap Company deed met Annika Mang van @borntobeadventurous.

Pin je beste reacties vast

Een van de weinig bekende functies van Instagram is de mogelijkheid om voor elke post maximaal drie reacties vast te pinnen.


Stap 5. Blijf leren

Maak een AR-filter
AR-filters voor Instagramverhalen zijn foto-effecten die Instagrammers kunnen gebruiken om foto's te wijzigen die zijn gemaakt met de camera's aan de voor- en achterkant van hun mobiele telefoon.

Die palen met puppy-oren? Dat gebeurt met een AR (Augmented Reality) filter. Die "welke [groente/pizza/emoji/etc.] ben jij?" berichten? Ja, die gebruiken ook AR-filters.

Elke Instagram-gebruiker kan nu een AR-filter maken. De filters die je maakt, leven in hun eigen gedeelte van je Instagram-profiel.

Als je filter geen reclame of merknaam is, verschijnt het ook in de Instagram Stories-effectengalerij, waar elke Instagrammer het kan vinden.

Hoe helpt het maken van een AR-filter je om meer Instagram-volgers te krijgen? Je accountnaam verschijnt in de linkerbovenhoek wanneer iemand je AR-filter gebruikt. Het is klikbaar en kan meer nieuwe bezoekers naar uw profiel leiden.


Overweeg adverteren op Instagram

Oké, dit is niet bepaald een manier om gratis Instagram-volgers te krijgen. Maar Instagram-advertenties kunnen een krachtige manier zijn om snel nieuwe volgers te bereiken door uw inhoud onder de aandacht te brengen bij mensen die deze anders niet zouden zien.

En in tegenstelling tot het kopen van volgers, is het gebruik van Instagram-advertenties een volkomen legitieme en effectieve manier om met een kleine investering snel meer Instagram-volgers te krijgen.

Target uw doelgroep op locatie, demografie en zelfs op belangrijk gedrag en interesses. U kunt ook een lookalike-doelgroep maken op basis van de mensen die al interactie hebben met uw bedrijf.

Naast de feed kun je adverteren in Instagram Stories en de Explore-feed. Bekijk onze gedetailleerde handleiding voor Instagram-advertenties voor alle details over het maken en plaatsen van een Instagram-advertentiecampagne.

Leer van Instagram Insights

Instagram-analysetools geven je gegevens over vertoningen voor elk bericht, samen met bereik, betrokkenheid, topberichten en meer. U kunt ook demografische informatie over uw volgers vinden, waaronder geslacht, leeftijd en locatie


Door deze gegevens regelmatig te bekijken, kun je bepalen op welke gebieden je je strategie kunt aanpassen om meer volgers op Instagram te krijgen.< >

Houd in de gaten op welk tijdstip van de dag je volgers Instagram gebruiken, zodat je kunt posten wanneer de kans het grootst is dat mensen je inhoud zien en ermee omgaan. Data-nerds die dieper willen gaan, kunnen een beheertool voor sociale media zoals Hootsuite overwegen. Deze tools kunnen u de beste tijden laten zien om te posten op basis van vertoningen, betrokkenheid en verkeer. Ze geven je ook een heleboel andere nuttige prestatiestatistieken, zoals het groeipercentage van je volgers.


Ons ijverige team van Instagram nederland bellen-experts heeft deze blog opgesteld met de bedoeling dat gebruikers meer volgers op Instagram kunnen krijgen zonder enige complicaties. Als het probleem zich blijft voordoen, raden we onze lezers aan om contact op te nemen met onze experts op het gebied van foutondersteuning via de hulplijn op Instagram nederland bellen.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?