Eenvoudig een Instagram Business-account toevoegen aan of overschakelen naar een Instagram Business-account

Wil je jouw merk of bedrijf naar een hoger niveau tillen op Instagram? U kunt uw persoonlijke Instagram-account snel wijzigen in een professioneel profiel als u toegang wilt tot analyses, advertenties wilt uitvoeren, producten wilt verkopen of een contactknop op uw profiel wilt weergeven. Op Instagram is overstappen naar een zakelijk account gratis en duurt het maar een paar minuten. Deze blogpost helpt je bij het opzetten van je eigen Instagram-bedrijfspagina.

Dingen die u moet weten

  • Zakelijke accounts hebben toegang tot analyses, advertenties, verbeterde inboxen, contactknoppen en tools voor het genereren van inkomsten.
  • Als je een zakelijk profiel kiest, kun je ook tools voor postplanning en advertenties van derden gebruiken, en een volledige Instagram-etalage maken.
  • Als je advertenties wilt weergeven of producten wilt verkopen op Instagram, moet je een Facebook-pagina koppelen aan je Business-account.

Een bedrijfsprofiel toevoegen

1 Meld u aan bij de Instagram-app.

Je persoonlijke Instagram-account kan snel worden veranderd in een zakelijk account wanneer je maar wilt. In de app maak je eenvoudig een apart professioneel account aan als je je persoonlijke account niet voor werkdoeleinden wilt gebruiken. We zullen beide technieken voor u demonstreren.

2 Tik op het profielpictogram.

  • Je ziet je profielfoto of een omtrek van iemands hoofd en schouders in de rechterbenedenhoek van de Instagram-app. Als u op dit pictogram tikt, gaat u naar uw profiel.

3 Tik op het menu met drie regels ☰.

  • Je ziet het in de rechterbovenhoek van je profiel.

4 Tik op Instellingen.

  • Dit opent je Instagram-instellingen.
  • Afhankelijk van je account zie je mogelijk de optie Overschakelen naar professioneel account of Nieuw professioneel account toevoegen op je instellingenpagina.[1] Als je het ziet, ga dan naar stap 6. Zo niet, ga dan verder met de volgende stap.

5 Tik op Account.

  • Deze optie bevindt zich in het midden van het menu.

6 Kies of u uw bestaande profiel wilt converteren of een nieuw account wilt maken.

  • Als je je bestaande Instagram-account naar Business wilt converteren, selecteer je Overschakelen naar Professional-account.
  • Kies in plaats daarvan een nieuw professioneel account toevoegen om een nieuw Instagram-account voor je bedrijf of merk aan te maken.
  • Als je een nieuw professioneel account hebt toegevoegd in plaats van te converteren, kun je eenvoudig schakelen tussen accounts door te dubbeltikken op je profielpictogram in de rechterbenedenhoek van Instagram.
  • Als je account al een zakelijk account is en je wilt overstappen naar een ander accounttype (ook terug naar een Persoonlijk account), dan kan dat hier.

7 Tik op Doorgaan om door de introductie te gaan.

  • Deze schermen introduceren de functies van professionele Instagram-accounts.

8 Selecteer een categorie voor uw bedrijf of persona.

  • Kies de categorie die het beste de focus van uw bedrijf of account beschrijft.

9 Kies Zakelijk account.


10 Verbind een Facebook-pagina.

  • Terwijl professionele Instagram-accounts vroeger vereisten dat je naar een Facebook-pagina linkte, kun je nu op Overslaan tikken als je niet met Facebook te maken wilt hebben. Het is echter niet voor iedereen een goed idee om Facebook over te slaan. Als je advertenties wilt weergeven, winkelen wilt opzetten of inhoud en administratieve toegang wilt delen op verschillende platforms, moet je een Facebook-pagina hebben die is gekoppeld aan je Instagram-account.[2]
  • Volg de instructies op het scherm om u aan te melden bij Facebook en een pagina te selecteren waarvoor u beheerder bent.
  • Als je geen Facebook-pagina voor je bedrijf hebt, wordt je gevraagd er een te maken.


11 Bewerk uw contactgegevens.

  • Vervolgens kunt u de contactknop aanpassen die boven aan uw bedrijfsprofiel wordt weergegeven.

  • Als je een Facebook-pagina hebt gekoppeld, wordt deze informatie automatisch ingevuld op basis van je paginagegevens.
  • Zo niet, voeg dan het e-mailadres, telefoonnummer en adres toe dat u zichtbaar wilt maken wanneer een gebruiker op Contact klikt.


12 Tik op Gereed of ✓. Nu u uw Business-account heeft toegevoegd, kunt u beginnen met het bijhouden van analyses, het weergeven van advertenties en het verkopen van producten.

Uw inzichten bekijken

1 Tik op Insights op je profiel om je Instagram-analyses te bekijken.

  • Hier kun je meer te weten komen over je volgers en de prestaties van je posts, Stories en Reels.[3]


2 Filter uw Inzichten op datum.

  • Standaard ziet u Insights voor de afgelopen 7 dagen. Om een andere tijdsperiode te kiezen, tikt u op het menu linksboven en selecteert u een andere tijdsperiode, zoals Afgelopen 30 dagen.


3 Verken het Insights-overzicht van uw account.

  • Boven aan de pagina Inzichten ziet u algemene statistieken voor uw account, waaronder het aantal accounts dat uw inhoud heeft bereikt, het betrokkenheidspercentage en het aantal volgers dat u in de geselecteerde periode heeft gekregen.
  • Tik op een van de inzichten in het overzicht om aanvullende informatie te bekijken, waaronder demografische gegevens van het publiek, uitsplitsingen van interacties en meer. Demografische gegevens zijn beschikbaar zodra u 100 volgers of meer heeft.

  • U kunt het datumbereik aanpassen nadat u een inzicht hebt geselecteerd om groei of achteruitgang in de loop van de tijd bij te houden.


4 Inhoudsspecifieke inzichten bekijken.

  • In het gedeelte 'Door jou gedeelde inhoud' van Insights worden de prestaties van afzonderlijke berichten, verhalen, rollen, video's en livestreams opgesplitst. U kunt deze informatie gebruiken om uw best presterende inhoud bij te houden, te zien wat mensen delen en op te merken wat er moet worden verbeterd.



5 Bekijk inzichten voor een specifiek bericht, Verhaal, Reel of advertentie.

  • Je kunt eenvoudig op 'Bekijk inzichten' tikken onder bestaande foto's, video's, verhalen of andere inhoud die je hebt gepubliceerd om te zien hoe deze presteert zonder het deelvenster Inzichten te openen.[4]

Lopende promoties

1 Koppel een Facebook-pagina aan uw profiel.

Zolang je een Facebook-pagina aan je Business-account hebt gekoppeld, kun je advertenties op Instagram maken. Als je je Facebook-pagina nog niet hebt gekoppeld, kun je dat nu doen:

  • Tik op Profiel bewerken bovenaan je profiel.
  • Tik op Pagina.
  • Selecteer Een bestaande pagina koppelen (of Facebook-pagina maken als je er nog geen hebt).
  • Selecteer een pagina en tik op Gereed.[5]

2 Voeg een betaalmethode toe aan je Instagram-account.

  • Je moet een geldige betaalmethode in ons bestand hebben om advertenties op Instagram weer te geven. Alle betaalmethoden die je aan Facebook hebt toegevoegd, worden automatisch geïmporteerd, maar je kunt extra betaalmethoden toevoegen als je dat wilt:
  • Tik op het menu met drie regels in de rechterbovenhoek van Instagram.
  • Tik op Instellingen.
  • Tik op Zakelijk.
  • Tik op Advertentiebetalingen.
  • Tik op Betaalmethoden.
  • Selecteer een betaalmethode van je Facebook-account of koppel een kaart of PayPal-account.


3 Maak een advertentie van een post of Reel.

  • Als u een advertentie wilt maken van een bestaande Instagram-foto of -video Reel, is dat eenvoudig te doen in I9999999999999999999999999 nieuw bericht een advertentie maken door Advertentie maken aan te zetten bij het publiceren van een nieuw bericht.


Voer een verhaaladvertentie uit.

  • Als je een advertentie wilt maken van een bestaand Instagram-verhaal, kun je dat verhaal een boost geven. Verhaaladvertenties kunnen maximaal 5 interactieve elementen bevatten, waaronder een locatiesticker, hashtagsticker, tikbare tekst en een @vermeldingsticker voor je profiel.[7] Vermijd het gebruik van andere stickers en muziek in Story-advertenties met merkinhoud. Een Verhaal een boost geven:
  • Tik op je profielfoto bovenaan de feed om je Verhaal te bekijken.
  • Wanneer je bij het Verhaal komt dat je een boost wilt geven, tik je op Boost en nogmaals op Boost.
  • Voer uw doelen, doelgroep, dagbudget en duur van de advertentie in. De advertentie blijft lopen, zelfs nadat je Verhaal na 24 uur verloopt.
  • Tik op Advertentie maken. Zodra de advertentie is geaccepteerd, zal Instagram deze op Stories weergeven.

5 Gebruik de knop Advertentietools bovenaan uw profiel om uw advertenties te beheren.

  • Deze knop geeft al uw huidige advertenties weer en geeft u opties om ze te beheren, inclusief het aanpassen van uw budget en het beëindigen van een campagne.
Voorkom rommel Overstappen naar een Business-account op Instagram met de hulp van professionals beschikbaar bij Instagram bellen, neem contact met ons op en leer hoe u uw merk of bedrijf naar een hoger niveau kunt tillen op Instagram

Comments

Popular posts from this blog

HOE KUNT U UW EBAY-AANBIEDINGEN OPTIMALISEREN?

Hoe een Amazon-verkopersaccount te maken in 2021

Hoe Amazon Fire TV Stick op afstand te activeren?