Hoe krijg je meer likes op je Instagram-foto's
11Participate in the Instagram community.
Wil je je Instagram-likes vergroten? Het is niet alleen jij. Je manier van posten kan enige aanpassing vereisen als je fantastische afbeeldingen en video's op Instagram plaatst, maar niet de gewenste betrokkenheidscijfers ziet. Of je Instagram-account nu openbaar of privé, zakelijk of persoonlijk is, we hebben een aantal beproefde strategieën ontdekt om je likes te vergroten. Lees verder om snelle en eenvoudige technieken te ontdekken om Instagram-likes te vergroten!
1Richt je op je doelgroep.
Maak dingen die je publiek interessant zal vinden. Overweeg de inhoud die uw volgers aanvankelijk naar u trok, en blijf deze verbeteren, of u nu een Instagram-account beheert voor uw bedrijf, een bepaalde niche of alleen voor uw vrienden.
Maak dingen die je publiek interessant zal vinden. Overweeg de inhoud die uw volgers aanvankelijk naar u trok, en blijf deze verbeteren, of u nu een Instagram-account beheert voor uw bedrijf, een bepaalde niche of alleen voor uw vrienden.
- Voorkom dat je in herhaling valt, maar vermijd ook te veel af te wijken van het materiaal dat in het verleden positieve feedback heeft gekregen van je volgers.
- Bekijk welke van je eerdere berichten de meeste likes hebben gekregen en deel vervolgens meer van dat soort inhoud.
2Perfectioneer uw esthetiek.
Maak opvallende foto- en videoberichten door ze te bewerken zodat ze mooi of onderscheidend zijn. Je hebt niet de beste camera ter wereld nodig om geweldige foto's te maken, maar je moet zeker donkere, korrelige of verkeerd gecentreerde foto's bewerken voordat je ze online zet.
- Bekijk je profiel en het raster om te zien hoe je berichten bij elkaar passen. Zien ze er goed uit? Om de consistentie en esthetische aantrekkingskracht van uw merk te behouden, kunt u overwegen een kleurenpalet of fotografiestijl aan te houden.
- Laat je Instagram-afbeeldingen opvallen door originele filters te gebruiken. Om consistentie te behouden, probeer dezelfde een of twee filters te gebruiken in al je berichten.
- Gebruik naast (of in plaats van) Instagram-filters andere fotobewerkings-apps zoals Photoshop Express en Canva om je foto's perfect te maken voordat je ze plaatst.
3Post wanneer Instagram-gebruikers het meest betrokken zijn.Downlo
Op bepaalde momenten van de dag zijn Instagram-gebruikers meer geneigd om berichten leuk te vinden en erop te reageren. Je hebt meer kans om meer betrokkenheid te krijgen als je berichten plaatst tijdens perioden van hoge betrokkenheid. De weekdagen tussen halverwege de ochtend en vroeg in de middag zijn de optimale tijden om op Instagram te posten voor de meeste interactie. [1] Probeer op deze hoge Instagram-betrokkenheidstijden te posten in plaats van wanneer minder mensen opletten om je beste inhoud te zien:
Maandag: rond 12.00 uur.
Dinsdag: tussen 8.00 en 10.00 uur, met piekmomenten om 9.00 uur.
Woensdag: berichten die op woensdag rond 11.00 uur zijn gemaakt, krijgen meer betrokkenheid dan elke andere dag en tijd van de week!
Donderdag: tussen 11.00 en 14.00 uur, met als hoogtepunt 12.00 uur.
Vrijdag: Betrokkenheid is consistent tussen 07.00 uur en 14.00 uur.
Zaterdag: Helder en vroeg om 9.00 uur is de beste tijd om te posten.
Zondag: Betrokkenheid is consistent tussen 12.00 en 20.00 uur, waarbij 19.00 uur het hoogtepunt is.
4
Het raadsel bestaat niet alleen uit de piekmomenten van Instagram. De schema's van uw volgers kunnen variëren, afhankelijk van uw niche, regio en inhoud. Je kunt je Insights-paneel gebruiken als je een Creator- of Business-profiel hebt om te bepalen wanneer je volgers Instagram het vaakst gebruiken. Om het ideale moment te bepalen om nieuw materiaal te delen met elk van uw verschillende volgers, tikt u eenvoudig op Insights in uw profiel en kiest u het tabblad Doelgroep. [2]
5Schrijf pakkende bijschriften.
Denk bij het maken van een nieuw bericht net zo zorgvuldig aan het bijschriftveld als bij de afbeelding of video die je deelt. Om een gesprek te beginnen, een vraag te stellen, een korte anekdote te delen of interessante weetjes te geven. Het is waarschijnlijker dat een persoon je bericht leuk vindt en misschien zelfs een reactie achterlaat als ze de tijd nemen om te lezen wat je te zeggen hebt.
- Korte, humoristische en lieve bijschriften kunnen populairder zijn bij sommige doelgroepen als je lange bijschriften hebt geschreven maar niet veel likes krijgt.
6Verwerk de laatste trends in je berichten.
Hoe kan uw laatste berichtidee een huidige trend incorporeren? Is er een bepaalde songtekst of slogan die wild op hol slaat in uw gemeenschap? Vind een manier om de nieuwste onderwerpen in je berichten op te nemen om je volgers te laten zien dat je zowel herkenbaar als hip bent voor de actualiteit.
7Post consequent, maar overspoel de feed niet.
Hoewel het regelmatig plaatsen van inhoud cruciaal is, is moderatie de sleutel. Een uitstekende strategie om je fans tevreden te houden zonder ze te overweldigen, is door slechts één keer per dag te posten. Je volgers zullen je minder snel de likes geven die je verdient als je te vaak publiceert (of snel te veel identieke dingen plaatst).
- In plaats van foto's één voor één te delen als u veel wilt delen, kunt u carrouselposts gebruiken. Momenteel zijn carrouselposts, vaak bekend als "fotodumps", erg populair en een fantastische methode om veel uitstekende foto's te delen zonder je volgers te irriteren.
8Wees herkenbaar.
Mensen houden van content over mensen. Of je nu een zakelijk of persoonlijk account hebt, door herkenbare verhalen te vertellen met je berichten en bijschriften, voelen mensen zich dichter bij je. Als je bijvoorbeeld een foto plaatst van een maaltijd die je hebt bereid, kan het een paar likes opleveren omdat het er heerlijk uitziet, krijg je nog meer likes als je een herinnering toevoegt aan de laatste keer dat je het hebt bereid, een keukenfout die je hebt gemaakt, of uw geschiedenis met een bepaald ingrediënt.
9
Instagram-rollen zijn prominent aanwezig op Instagram. Als je een idee hebt voor de perfecte virale video, maak het dan als een haspel in plaats van een bericht of verhaal. Rollen zijn niet alleen gemakkelijker voor gebruikers om te delen met hun vrienden, maar ze worden ook weergegeven op de Explore-pagina's van gebruikers, waardoor ze supergemakkelijk kunnen worden ontdekt.10Gebruik hashtags om nieuwe volgers aan te trekken.
Mensen kunnen uw inhoud vinden door populaire en relevante hashtags te gebruiken. Wanneer u een hashtag opneemt in het bijschrift van uw bericht, wordt uw bericht opgenomen op de pagina voor die hashtag, waardoor het voor gebruikers gemakkelijker te vinden is. Om ervoor te zorgen dat mensen uw materiaal kunnen vinden wanneer ze hun favoriete hashtags zoeken of volgen, moet u altijd 3 tot 5 relevante en/of populaire hashtags in elk bericht opnemen.
- Om de hashtags te zien die andere accounts gebruiken, kijk je naar accounts die vergelijkbaar zijn met die van jou. Bekijk die hashtags om te bepalen of jouw werk daarin past. Als dat zo is, vergeet dan niet om die hashtags aan je arsenaal toe te voegen!
- Effectiever dan brede hashtags zijn niche-hashtags. Als je bijvoorbeeld een beauty-influencer bent, kunnen je berichten worden begraven in de #beauty-hashtag. Probeer meer originele hashtags zoals #cleanbeauty.
11Neem deel aan de Instagram-community.
Like en reageer op de berichten van anderen. Laat Instagram-gebruikers zien dat je een actief lid van de community bent en ze zullen hetzelfde reageren. Neem de tijd om de pagina's van je volgers, onderlinge maatschappijen en mensen met gedeelde interesses te verkennen en sommige van hun recente berichten leuk te vinden. Je zou er versteld van staan hoe snel je gelijk weer likes krijgt!12
Zorg ervoor dat je Facebook-, Twitter- en blogvolgers je Instagram-berichten niet missen. Je kunt je Instagram-berichten insluiten in je blog of website om mensen een andere manier te geven om je foto's te bekijken, of je kunt je berichten gewoon delen op andere sociale-mediaplatforms. Dit geeft iedereen die je volgt op sociale media de kans om je Instagram-inhoud leuk te vinden en erop te reageren.
13Plaats meer video's.
Deel je vooral foto's? Video valt op in de overvolle feeds van uw volgers en trekt meteen hun aandacht. Als je niet veel likes op je foto's krijgt, probeer dan creatieve video-inhoud te maken om je volgers iets nieuws te geven.
14Huisdieren en memes zijn altijd winnaars.
Iedereen houdt van gekke dieren en hilarische memes. Zelfs als je account serieuze inhoud plaatst, is er altijd een manier om in een honden-, katten- of trending meme-onderwerp te werken om mensen aan het lachen te maken. Het af en toe delen van grappige of schattige inhoud is een geweldige manier om je merk menselijker te maken en ervoor te zorgen dat mensen op de hartknop willen tikken.
15Probeer de technieken van uw concurrenten.
Vind Instagram-accounts die vergelijkbaar zijn met die van jou en kijk wat hun volgers leuk vinden. Als u een idee krijgt van wat andere mensen doen om hun volgers te betrekken, kunt u uw merk- en plaatsingsstrategie verbeteren. Terwijl je andere accounts bekijkt, moet je ervoor zorgen dat je de inhoud van andere mensen leuk vindt en er interactie mee hebt - het kan je een volger en wat likes opleveren.
16Run a giveaway contest.
Bied een prijs aan in ruil voor vind-ik-leuks voor een snelle verhoging van de betrokkenheid. Dit is vooral effectief als u een bedrijf runt via uw Instagram-account en uw volgers geïnteresseerd zijn in uw producten. Maak een bericht met de regels van je weggeefactie en kijk hoe de likes binnenstromen.
Bijvoorbeeld: "Ik geef een gratis lidmaatschap van mijn receptendatabase weg. Om mee te doen, like dit bericht en reageer met je favoriete maaltijd en de laatste keer dat je het hebt gegeten. Ik kies willekeurig een winnaar op woensdagochtend om 9.00 uur !"
Hier zullen we, met de technische ondersteuning van Instagram nederland bellen, een overzicht geven van de meest opvallende kenmerken van haar klantenservice, zoals beschreven in de volgende stappen:
Comments