Hoe te repareren Uplay Google Authenticator werkt niet
Sommige Uplay-klanten zeggen dat Google Authenticator hen consequent onjuiste codes geeft, waardoor ze niet kunnen inloggen en hun favoriete games kunnen spelen. Anderen probeerden het probleem op te lossen door de Google Authenticator-app te synchroniseren met UPlay, maar deze oplossing dwingt hen ook om de authenticatiemethode in twee stappen te gebruiken.
Waardoor werkt de Uplay Google Authenticator niet?
We hebben naar dit specifieke probleem gekeken door naar verschillende gebruikersrapporten te kijken, evenals naar algemene oplossingen voor dit probleem. Het blijkt dat er een aantal mogelijke oorzaken voor dit probleem zijn:
Authenticatorcode wordt getypt met spaties - Hoewel de gemaakte code in de Google Authenticator-app één spatie heeft na de eerste drie letters, zal uPlay de code weigeren als deze spaties bevat. Als u eerder de code aan het kopiëren en plakken was, kunt u het probleem oplossen door de spatie tussen de eerste en de laatste drie letters te verwijderen.
Tijdcorrectie voor codes loopt niet synchroon: tijdcorrectie is een veelvoorkomende oorzaak voor uPlay om de codes die worden geleverd door Google Authenticator te weigeren. Wanneer een gebruiker tussen verschillende tijdzones reist, kan de tijdcorrectie van de Google Authentication-app niet synchroon lopen. in dat geval kunt u het probleem oplossen door de tijdcorrectie voor code te synchroniseren in de instellingen voor Google-verificatie.
Datum en tijd zijn onjuist op het mobiele apparaat — het is bekend dat Google Authenticator ongeldige codes maakt wanneer de tijd en datum, evenals de tijdzone, onjuist zijn met betrekking tot de regio. Verschillende mensen die dit probleem tegenkwamen, konden het oplossen door de waarden te wijzigen en het apparaat opnieuw op te starten.
Interne fout van UPlay — De implementatie met twee factoren op uPlay was aanvankelijk nogal buggy, en dat is het tot op zekere hoogte nog steeds. Toen klanten nog steeds niet konden inloggen op hun account nadat ze de meest voorkomende oplossingen hadden geprobeerd, was de enige optie om een supportticket in te dienen bij de helpdesk van Ubisoft. Het goede nieuws is dat hun klantenservicemedewerkers snel zijn en de reputatie hebben problemen snel op te lossen.
Als u problemen ondervindt bij het oplossen van hetzelfde probleem, vindt u in dit artikel verschillende mogelijke oplossingen. Hieronder vindt u een lijst met oplossingen die andere mensen in een vergelijkbare situatie met succes hebben gebruikt om dit probleem op te lossen. Ten minste één gebruiker heeft bevestigd dat alle onderstaande technieken werken.
We raden u aan de procedures te volgen in de volgorde waarin ze worden gepresenteerd, omdat ze zijn gesorteerd op moeilijkheidsgraad en efficiëntie. Ongeacht wie verantwoordelijk is voor het probleem, een van hen moet het uiteindelijk kunnen oplossen.
Methode 1: De Google Authenticator-code typen zonder spaties
Houd er rekening mee dat, hoewel de code die door Google Authenticator is gemaakt, normaal gesproken drie cijfers, een spatie en dan nog drie cijfers heeft, u de spatie moet negeren omdat deze er alleen is om duidelijkheid te scheppen. Verschillende personen die door dit probleem zijn getroffen, hebben beweerd dat het probleem is verdwenen nadat ze de Google Authenticator-code zonder spaties hebben getypt.
uPlay is een uitzondering op de regel, aangezien de meeste apps een code valideren die spaties bevat als deze correct is. Als u de codes invoerde met een spatie (of ze gewoon kopieerde en plakte), verwijder dan de spatie en kijk of het probleem verdwijnt.
Als hetzelfde probleem zich nog steeds voordoet, gaat u naar de volgende methode hieronder.
Methode 2: De tijdcorrectie voor codes synchroniseren
- Open op uw mobiele apparaat de Google Authenticator-app.
- Klik in de Google Authenticator-app op de actieknop (pictogram met drie stippen) in de rechterbovenhoek van het scherm en tik op Instellingen in het menu.
Methode 3: De juiste tijd en datum instellen op het mobiele apparaat
- Tik vanaf je startscherm op de app Instellingen.
- Als je eenmaal in de app Instellingen bent, scrol je omlaag naar de optie Systeem en tik je erop
Comments