Hoe Amazon Echo & Alexa App WiFi-probleem op te lossen of vast te zitten in instelmodus

 

Het kan vervelend zijn om vast te lopen tijdens het instellen van je Alexa-app en Amazon Echo-apparaat. Het maakt het voor jou onmogelijk om je nieuwe Amazon smart speaker te gebruiken. Er zijn echter mogelijkheden om het probleem op te lossen. Bekijk de onderstaande methoden om meer te ontdekken.

Fix Amazon Echo Dot en Alexa-app maken geen verbinding met wifi en zitten vast in de installatiemodus

Deze technieken kunnen u helpen om de instellingenpagina te verlaten als uw Amazon Echo Dot slimme luidspreker of ander Echo- en Alexa-apparaat niet is verbonden met wifi-internet. Je kunt elke onderstaande techniek één voor één proberen om de installatie van je Alexa-app op je Echo-apparaat te voltooien.

Oplossing #1 - Start uw apparaat opnieuw op

Om uw verbinding te herstellen, start u uw telefoon opnieuw op. Schakel uw Amazon Echo of andere Alexa-apparaten uit, evenals uw smartphone. Wacht enkele ogenblikken voordat u ze weer inschakelt. Als het gaat om problemen met de netwerkverbinding, kan deze soms over het hoofd geziene gemakkelijke oplossing het antwoord zijn.

Oplossing #2 - Controleer of uw Alexa-app compatibel is met uw apparaat

Als je niet de nieuwste versie van de Alexa-app hebt of het besturingssysteem van je apparaat niet compatibel is, is een van de redenen waarom je Alexa-app vastloopt bij de installatie, omdat je niet de nieuwste versie van de app hebt. U moet Android-versie 4.4 of hoger op uw Android-telefoon hebben. Op Apple-apparaten moet iOS 8.0 of hoger worden uitgevoerd en op Amazon Fire-apparaten moet Fire OS 3.0 of hoger worden uitgevoerd.



Oplossing #3 - Download nieuwe updates op uw Alexa-app

  • Start de app store van uw apparaat.
  • Zoek naar de Alexa-app.
  • Controleer of er updates beschikbaar zijn die je kunt downloaden voor je Alexa-app.
  • Tik op Installeren.
  • ZIE OOK: Meld u aan en ontvang Amazon Prime Student-lidmaatschapskorting

Oplossing #4 - Zet locatie op uw mobiele apparaat aan

  • Navigeer naar het menu Instellingen van uw apparaat.
  • Voor sommige smartphones moet je eerst naar Privacy gaan.
  • Selecteer vervolgens Locatie of Locatieservices.
  • Schakel de locatie in.

Oplossing #5 - Controleer de tijd- en datuminstellingen van uw telefoon

Stel de tijd en datum van uw apparaat in op automatisch. Fouten treden meestal op wanneer u niet de exacte tijd en datum op uw apparaat heeft.
  • Ga naar het menu Instellingen.
  • Selecteer Datum en tijd.
  • Schakel de functie Automatische datum en tijd in.

Oplossing #6 - Alexa instellen via internet

Je kunt ook proberen je Alexa-app in te stellen via de website.
  • Ga naar https://alexa.amazon.com/.
  • Log in op uw Amazon-account.
  • Selecteer Instellingen.
  • Klik op Een apparaat instellen.
  • Nu kunt u beginnen met het instellen van uw Alexa-app.

Oplossing #7 - Installeer de Alexa-app opnieuw

  • Eerst moet u de app verwijderen.
  • Ga naar Instellingen en navigeer naar Apps.
  • Zoek naar de Alexa-app.
  • Selecteer Installatie ongedaan maken.
  • Ga nu naar de app store van je apparaat.
  • Zoek naar de Alexa-app.
  • Selecteer Installeren.
als je het wifi-probleem met Amazon Echo & Alexa-app niet kunt oplossen of vastzit in de installatiemodus, ondanks het uitvoeren van de bovengenoemde stappen, krijg je de snelste oplossing door met ons team op Amazon bellen en ons hulplijnnummer te bellen

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?