Hoe u uw bedrijf kunt beschermen tegen "Black Hat" op Amazon?

Amazon-productrecensies zijn van cruciaal belang voor het succes van uw bedrijf (zie ons bericht "Amazon Feedback Request"). Voordat ze een aankoop doen, gaat 79 procent van de klanten naar Amazon om beoordelingen te controleren. Maar wat als gewetenloze handelaren met uw beoordelingen hebben geknoeid?

Veel Amazon-gamers gebruiken onethische strategieën en spelen het systeem om de concurrentie te verslaan en hun weg naar de top van de zoekresultaten te "bedriegen".

Als een handelaar met twijfelachtige tactieken je Amazon-account saboteert, kan de verkoper tijdelijk worden geschorst of, erger nog, permanent worden gesloten. Het zou uw zakelijke reputatie in gevaar brengen. Meer dan een derde (36%) van de Amazon-verkopers zegt zelfs dat hun grootste risico het verliezen van hun verkopersprivileges is. Slachtoffer worden van black hat-methoden kan behoorlijk schadelijk zijn.

Wat zijn de verschillende vormen van oneerlijke tactieken op de markt? Hoe identificeer je ze op je account en wat zijn de stappen om deze tactieken correct aan Amazon te melden? Probeer proactief bepaalde strategieën in te voeren, zodat uw bedrijf niet het doelwit is van deze personen.

Wie zijn de black hat-verkopers en -adviseurs op Amazon?

Op Amazon kunnen "slechte actoren" verschillende vormen aannemen: algoritmische hackers, witwassers, verkopers van valse beoordelingen, door coördinatie tussen verkopers en vervalsers...

Veel van deze "zwarte hoeden" zijn afkomstig van overzeese markten, met name in China, India en Oekraïne. Ze hebben geen gevoel van loyaliteit en er is veel oneerlijke concurrentie.

Ze betalen corrupte adviseurs grote sommen geld - tot $ 10.000 per maand, volgens rapporten - om de zwakke plekken van hun concurrenten te identificeren en gestolen gegevens van Amazon te kopen die hen alles vertellen wat ze moeten weten om andere verkopers te saboteren (inclusief uw verkoopgegevens met uw best verkopende producten en uw klantgegevens).

Deze malafide gamers gaan achter rivalen aan in alle categorieën, met name subcategorieën. Je hebt een doelwit op je rug als je een succesvol en winstgevend Amazon-bedrijf runt. Hoe succesvoller uw bedrijf is, hoe meer black hat-verkopers geïnteresseerd zijn in uw product... Nichecategorieën zijn met name gericht omdat het veel gemakkelijker is om de nummer 1 verkoper in een nichecategorie te worden dan de nummer 1 verkoper te worden in een zeer verzadigde categorie.

De praktijken van "black hat" op Amazon

Het volgende is een lijst met illegale Amazon-activiteiten die worden gebruikt door zwarte hoeden. Uiteraard is dit geen uitputtende lijst.
  1. Valse beschuldigingen en het gebruik van uitdrukkingen als "vals" of "vervalst" als "triggers".
  2. Valse beoordelingen, vooral zeer gunstige beoordelingen die overduidelijk onjuist zijn en Amazon ertoe zullen brengen te geloven dat u zijn veldbeleid hebt geschonden (en dat u iemand hebt ingehuurd).
  3. Diefstal van intellectueel eigendom (IP). Het gestolen IP wordt vervolgens geregistreerd door zwarte hoeden, die de daadwerkelijke eigenaar van het IP uitsluiten.
  4. Informatiediefstal, inclusief producttitel, beschrijving en afbeeldingswijziging.
  5. Er worden meerdere accounts gebruikt. Een louche verkoper heeft de leiding over tientallen, zo niet honderden accounts die allemaal dezelfde goederen aanbieden. Dit is om zijn bekendheid op de zoekmachine van Amazon illegaal te versterken.
  6. Valse verzoeken tot inschrijving in het merkenregister. Bijvoorbeeld door te doen alsof je product een vervalsing is zodat Amazon het kan verwijderen.

Hoe te vechten tegen "zwarte hoed" op Amazon?

Over het algemeen is het moeilijk om aan Amazon te bewijzen dat uw bedrijf is gehackt door zwarte hoeden. Als uw account is geschaad, kunt u het probleem melden door zoveel mogelijk bewijs te verzamelen. Het Amazon-team zal uw situatie onderzoeken op basis van dit bewijs.

Het verzamelen van dit bewijs is echter buitengewoon moeilijk. Hackers zijn bijvoorbeeld meesters in het verdoezelen van hun activiteiten. Ze begrijpen hoe ze zich kunnen ontdoen van bewijs dat naar hen zou kunnen leiden. Dit is de reden waarom veel slachtoffers van oneerlijke handelspraktijken, criminele activiteiten en laster advies inwinnen bij bedrijven en hun eigen advocaten inschakelen om hun zaak te vervolgen.

Deze procedure kan echter maanden of zelfs jaren duren en u kunt pas op Amazon verkopen als het probleem is verholpen. Proactief zijn is de beste manier om deze methoden te bestrijden. Deze vervelende kerels zoeken naar je gebreken en gebruiken ze in hun voordeel (wetend hoe moeilijk het is om de overtreding te bewijzen).

Wees proactief om niet kwetsbaar te zijn op Amazon

Om uw kwetsbaarheid op Amazon te beperken, volgen hier enkele tips:
  • Anticipeer wanneer u het doelwit wordt en controleer uw account minstens één keer per week op vreemd gedrag. Elk probleem moet zo snel mogelijk worden geïdentificeerd.
  • Controleer of uw producten legaal mogen worden verkocht. Ze moeten perfect zijn. Als gevolg hiervan bent u bereid uzelf te verdedigen als uw producten onterecht als namaak worden bestempeld.
  • Houd uw beoordelingen in de gaten, zowel positieve als slechte. Besteed speciale aandacht aan ongebruikelijke voorwaarden of beloften over de veiligheid en kwaliteit van uw artikelen.
  • Om een passende verdediging te hebben in het geval dat uw artikelen als gevaarlijk worden gemarkeerd, moet u de kwaliteit en veiligheid van uw producten testen.
  • Neem contact op met uw leveranciers om te zien of ze geautoriseerd zijn om producten op Amazon te verkopen.
Naarmate de concurrentie op Amazon toeneemt, worden slechte spelers steeds creatiever in het saboteren van hun concurrenten. Het is uiteindelijk uw verantwoordelijkheid om waakzaam te blijven en uw kwetsbaarheid te beperken om ervoor te zorgen dat uw verkoopprivileges, uw merkreputatie en uw winstgevendheid intact blijven.

Ik hoop dat het bovenstaande artikel nuttig voor je is geweest, maar als je nog steeds meer wilt weten en worstelt met problemen met Amazon, hoef je alleen maar te relaxen en contact te maken met ons ervaren technisch lid. We hebben een groep klantenservicegroep Amazon bellen die in een zeer beperkte tijd de beste services voor uw Amazon-product levert.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?