Hoe u uw bedrijf kunt beschermen tegen "Black Hat" op Amazon?
Amazon-productrecensies zijn van cruciaal belang voor het succes van uw bedrijf (zie ons bericht "Amazon Feedback Request"). Voordat ze een aankoop doen, gaat 79 procent van de klanten naar Amazon om beoordelingen te controleren. Maar wat als gewetenloze handelaren met uw beoordelingen hebben geknoeid?
Veel Amazon-gamers gebruiken onethische strategieën en spelen het systeem om de concurrentie te verslaan en hun weg naar de top van de zoekresultaten te "bedriegen".
Als een handelaar met twijfelachtige tactieken je Amazon-account saboteert, kan de verkoper tijdelijk worden geschorst of, erger nog, permanent worden gesloten. Het zou uw zakelijke reputatie in gevaar brengen. Meer dan een derde (36%) van de Amazon-verkopers zegt zelfs dat hun grootste risico het verliezen van hun verkopersprivileges is. Slachtoffer worden van black hat-methoden kan behoorlijk schadelijk zijn.
Wat zijn de verschillende vormen van oneerlijke tactieken op de markt? Hoe identificeer je ze op je account en wat zijn de stappen om deze tactieken correct aan Amazon te melden? Probeer proactief bepaalde strategieën in te voeren, zodat uw bedrijf niet het doelwit is van deze personen.
Wie zijn de black hat-verkopers en -adviseurs op Amazon?
De praktijken van "black hat" op Amazon
- Valse beschuldigingen en het gebruik van uitdrukkingen als "vals" of "vervalst" als "triggers".
- Valse beoordelingen, vooral zeer gunstige beoordelingen die overduidelijk onjuist zijn en Amazon ertoe zullen brengen te geloven dat u zijn veldbeleid hebt geschonden (en dat u iemand hebt ingehuurd).
- Diefstal van intellectueel eigendom (IP). Het gestolen IP wordt vervolgens geregistreerd door zwarte hoeden, die de daadwerkelijke eigenaar van het IP uitsluiten.
- Informatiediefstal, inclusief producttitel, beschrijving en afbeeldingswijziging.
- Er worden meerdere accounts gebruikt. Een louche verkoper heeft de leiding over tientallen, zo niet honderden accounts die allemaal dezelfde goederen aanbieden. Dit is om zijn bekendheid op de zoekmachine van Amazon illegaal te versterken.
- Valse verzoeken tot inschrijving in het merkenregister. Bijvoorbeeld door te doen alsof je product een vervalsing is zodat Amazon het kan verwijderen.
Hoe te vechten tegen "zwarte hoed" op Amazon?
Wees proactief om niet kwetsbaar te zijn op Amazon
- Anticipeer wanneer u het doelwit wordt en controleer uw account minstens één keer per week op vreemd gedrag. Elk probleem moet zo snel mogelijk worden geïdentificeerd.
- Controleer of uw producten legaal mogen worden verkocht. Ze moeten perfect zijn. Als gevolg hiervan bent u bereid uzelf te verdedigen als uw producten onterecht als namaak worden bestempeld.
- Houd uw beoordelingen in de gaten, zowel positieve als slechte. Besteed speciale aandacht aan ongebruikelijke voorwaarden of beloften over de veiligheid en kwaliteit van uw artikelen.
- Om een passende verdediging te hebben in het geval dat uw artikelen als gevaarlijk worden gemarkeerd, moet u de kwaliteit en veiligheid van uw producten testen.
- Neem contact op met uw leveranciers om te zien of ze geautoriseerd zijn om producten op Amazon te verkopen.
Comments