Hoe u binnen enkele seconden de klantenservice van eBay kunt bereiken - Geheimen onthuld!

Heb je ooit een serieus probleem gehad met je eBay-account en wilde je meteen in contact komen met een live eBay-agent? In dit bericht zal ik alle beste manieren bespreken om contact op te nemen met de klantenondersteuning van eBay (evenals een onverwachte conclusie!).

Een van de meest stressvolle tijden als eBay-verkoper is wanneer er iets cruciaals misgaat (zoals het opschorten van een account, het verwijderen van aanbiedingen, problemen met het hacken van accounts) en je alles wat je op dat moment doet moet achterlaten en het probleem moet oplossen.

Ik was altijd op zoek naar de snelste manier om contact op te nemen met een menselijke vertegenwoordiger bij eBay wanneer dit mij overkwam (ik schreef een tijdje geleden over hoe ik mijn opgeschorte eBay-account herstelde), maar dit is altijd een enorme uitdaging op zich geweest, omdat eBay doet er alles aan om hun 'menselijke' contactgegevens te verbergen.

Waarom verbergt eBay het telefoonnummer van hun klantenservice?

De eenvoudigste verklaring is eenvoudig: geld.

eBay heeft in totaal 170 miljoen gebruikers en 25 miljoen verkopers (kopers en verkopers).

Als slechts 0,1 procent van die klanten tegelijkertijd hulp nodig had van een live klantenservicemedewerker, zou dat neerkomen op 170.000 gelijktijdige oproepen.

Zelfs als een persoon drie oproepen per uur zou kunnen aannemen en je bereid bent tot 40 minuten op een reactie te wachten, zou eBay nog steeds meer dan 60.000 ondersteuningsvertegenwoordigers nodig hebben.

Het bouwen van een callcenter met zo'n groot aantal medewerkers is een grote financiële investering, en dat is voordat we de tijd overwegen die nodig is om een dergelijke operatie op te zetten, de hoeveelheid training die nodig is en de complexiteit van geautomatiseerde systemen die nodig zijn om het te bedienen.

Daarom is het eBay-helpcentrum ontworpen om je kant-en-klare oplossingen te bieden voor verschillende problemen, en als je niet kunt vinden wat je zoekt, wordt je doorverwezen naar de eBay-community om hulp te zoeken bij andere eBay-verkopers. .

Vanuit het perspectief van eBay is het verstrekken van een telefoonnummer om hun klantenserviceteam te bereiken het allerlaatste redmiddel.

Laten we alle manieren bespreken waarop u snel contact kunt opnemen met de klantenservice van eBay. Veel mensen vinden het om verschillende redenen niet prettig om de klantenservice te bellen (bijvoorbeeld een taalbarrière), dus ik ga het ook hebben over chat- en berichtopties.

Hoe bereik je de eBay-klantenservice op sociale media?

Niet onverwacht lijkt de gemakkelijkste manier om contact op te nemen met de klantenservice van eBay via sociale media, althans voor mij. Het is geen verrassing dat 'chatten' in zijn verschillende vormen floreert in een tijd waarin mensen een hekel hebben aan telefoneren en in een geglobaliseerde wereld waar internationaal telefoneren duur kan zijn of taalbarrières mensen belemmeren om fysiek te praten. Wat eBay betreft, lopen Twitter en Facebook voorop:

Twitter-ondersteuning van eBay

De klantenservice van eBay heeft een Twitter-account opgezet met de naam @AskeBay, dat uitsluitend is bedoeld voor klantenondersteuning. Om ze een vraag te stellen, moet je ze eerst 'volgen' op Twitter en vervolgens je vraag tweeten met de hashtag '@AskeBay' in de onderwerpregel - de eBay-crew heeft nu de mogelijkheid om je rechtstreeks een bericht te sturen, en je zou van hen moeten horen spoedig.

eBay-gebruikers die buiten de VS wonen, moeten hun land toevoegen, bijvoorbeeld @eBayUK of @eBayIndia.

Facebook-ondersteuning van eBay

Contact opnemen met eBay op Facebook is heel eenvoudig en je zou binnen een paar uur een reactie moeten ontvangen. Ga gewoon naar de Facebook-pagina van eBay en stuur ze een briefje.


Als u zich niet in de Verenigde Staten bevindt, kunt u gemakkelijk de Facebook-pagina van eBay voor uw land vinden. Gebruikers van eBay in het Verenigd Koninkrijk kunnen bijvoorbeeld de Facebook-pagina van eBay UK bezoeken.

Hier zijn enkele voorbeelden van interacties die mensen hebben gehad met de klantenondersteuning van eBay op Facebook:

Hoe vind je snel een oplossing met de helpdesk van eBay?

Je hebt een andere keuze als hulp via sociale media geen optie voor je is, hetzij omdat je niet weet hoe je het moet gebruiken, hetzij omdat je geen Facebook of Twitter hebt. Via het gedeelte 'Help & Contact' kunt u deze procedures volgen om een telefoonnummer te krijgen. Later in dit stuk zal ik je andere telefoonnummers geven en het niveau van klantenservice van eBay via de telefoon bespreken. Voorlopig:

Stap 1: klik op ‘Help & Contact’
Stap 2: Klik op de blauwe ‘Contact’ knop onderaan de pagina
Stap 3: Kies de relevante categorie
Stap 4: Naar de ‘bel ons’ knop
klik op de drie opties die het probleem dat u ondervindt het beste beschrijven of klik willekeurig op drie om de knop 'bel ons' op uw scherm te krijgen
Stap 5: klik op ‘bel ons’
De blauwe 'Bel ons'-knop verschijnt alleen van 05:00 - 22:00 uur Pacific Time - klik op de knop en het telefoonnummer verschijnt met een eenmalige toegangscode

Houd er rekening mee dat in de meeste gevallen de telefoonoptie niet wordt weergegeven omdat eBay deze informatie zoveel mogelijk voor zijn gebruikers probeert te verbergen.

Hoe de eBay-community gebruiken om hulp te krijgen?

De eBay-community is een andere plek voor antwoorden op eBay-gerelateerde vragen. U kunt zoeken naar uw probleem of onderwerp, en veel vragen zijn al beantwoord, dus u kunt de zoekresultaten bekijken om te zien of er een eenvoudige oplossing voor uw probleem is. Als je het antwoord niet kunt vinden, start dan een nieuwe 'thread' en een vrijwilliger van de eBay-community zal reageren. Ik zal u voorbeelden geven van beide scenario's.

In het eerste geval googlede ik de eBay-community en typte ik in de zoekbalk 'Hoe kan ik een retourlabel naar een koper sturen?', een vergelijkbare vraag als de mijne verscheen

Na het lezen van de vraag en het bepalen van de relevantie voor mij, scrolde ik naar beneden om de verschillende antwoorden te zien:

Als je het antwoord hebt gekregen waarnaar je op zoek was, dan is dat geweldig, maar zo niet, dan kun je altijd een nieuwe discussie starten. Hier is hoe:

Stap 1: kies de relevante categorie
Stap 2: Klik op de knop 'start een nieuwe discussie'
Klik op de knop ‘start een nieuwe discussie’ aan de rechterkant van de pagina:
Stap 3: Stel je vraag
geef uw vraag een onderwerp en werk uw probleem uit in het gedeelte 'body' en klik vervolgens op 'post'. Zo zou u binnen de kortste keren antwoord op uw vragen moeten krijgen.

Hoe contact opnemen met de klantenservice van eBay via e-mail?

Helaas is de e-mailcommunicatie van eBay slecht. Ik zocht online naar hun contactgegevens, maar vond alleen hun Australische adres: customerhelp au@ebay.com. Volgens eBay-forums en communityfeedback is dit echter een van de minst aanbevolen methoden om contact op te nemen met eBay. Het lijkt erop dat eBay de nodige middelen en personeel mist of weigert te hebben om een e-mailklantenondersteuningsteam te ondersteunen. Hier zijn enkele van de opmerkingen die ik heb gevonden op het officiële eBay-communityforum:

Een andere manier om eBay te e-mailen is via hun helpcentrum. Als je het antwoord niet kunt vinden, bieden ze je in sommige gevallen de mogelijkheid om ze te e-mailen en ze antwoorden meestal binnen 24 uur.

Hoe de eBay-klantenservice telefonisch bereiken?

Een poging om contact op te nemen met de klantenservice van eBay is naar mijn mening het laatste redmiddel. De korte versie is dat ze onprofessioneel en onwetend zijn, maar ik zal hier nader op ingaan zodra ik uitleg hoe je via de telefoon contact kunt opnemen met eBay.

Bij het bellen naar eBay is de gemiddelde wachttijd 14 minuten, volgens GetHuman, een bedrijf dat informatie en hulp biedt om menselijke agenten aan de lijn te krijgen. de gemiddelde wachttijd is 14 minuten bij het bellen met de klantenservice van eBay. Het beste nummer om te bellen op basis van statistieken die ze hebben verzameld van 300.000 eBay-gebruikers is: 866-540-3229 voor problemen met de klantenservice. Veelvoorkomende problemen met de klantenservice waarvoor deze hotline service biedt, zijn onder meer:
  • fraude
  • Terugbetalingen
  • Geeft terug
  • Klachten
  • bestelling problemen
  • bestellingen volgen
Het klantenondersteuningsteam is gevestigd in Utah, Californië en de Filippijnen en is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 05.00 uur tot 22.00 uur. PST, en zaterdag en zondag van 6 tot 18 uur. PST. Een ander nummer dat ik op internet heb zien rondzwerven, is voor de sectie Fraudedetectie van eBay, die je kunt bellen op 866-643-1607.

Is het nuttig om contact op te nemen met de klantenservice van eBay?

Ik weet niet hoeveel van jullie met eBay-klantenondersteuning te maken hebben gehad, maar ik moet in de loop der jaren 40-50 keer met hen hebben gesproken, en in 99 procent van de gevallen wist ik veel meer dan zij over elk eBay-beleid , regel of facet van verkopen op eBay. Je moet in gedachten houden dat wij, als verkopers, eBay elke dag leven en ademen, maar deze klantenservicemedewerkers, in veel gevallen deze klantenservicemedewerkers, doen dit werk tot wel een jaar en de meesten van hen hebben nooit een enkel item verkocht op Ebay.

eBay heeft ook een groot klantenservicecentrum in de Filippijnen, waar ze een zeer basale training krijgen en meestal antwoorden geven die ze lezen uit een handleiding die vergelijkbaar is met de helpdesk van eay.

Dat is een extra motivatie voor eBay om zijn klantenservicenummers te verbergen, omdat het niveau van ondersteuning dat u ontvangt vaak beschamend is.

Ik ontdekte dat de verschillende populaire verkopersgroepen op Facebook binnen enkele seconden antwoorden geven en die antwoorden worden gegeven door professionele eBay-verkopers die exact hetzelfde probleem hebben ervaren als jij en over waardevolle inzichten beschikken.

Een groep die ik onlangs ontdekte, is eBay Dropshipping Mastermind met meer dan 23.000 leden, kijk zelf hoe snel verkopers reacties krijgen:


Heeft u de aanbevolen oplossingen stap voor stap geprobeerd en kunt u de fout nog steeds niet verwijderen? Als dit het geval is, neem dan contact op met het technische ondersteuningsteam van ebay bellen voor verdere hulp. We bieden wereldwijd ondersteuning aan gebruikers. Bel ons nu om ongewenste technische problemen met eBay op te lossen op:

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?