Hoe maak je een Amazon-actieplan voor beroep?

 Actieplan voor beroep van Amazon

Je opent je e-mail en BAM! U ziet een kennisgeving, het is een kennisgeving van schorsing van Amazon. Wat doe je nu je privileges voor het Amazon-verkopersaccount zijn opgeschort?

Oorzaak:

Onderzoek de reden voor uw schorsing van Amazon, onderzoek uw bedrijf en identificeer de "grondoorzaken" van het probleem. Er moet iets zijn dat u anders had kunnen doen om het probleem te voorkomen. Volgens insiders van Amazon vereisen hun "Leadership Principles" dat je de verantwoordelijkheid voor het probleem accepteert.

ASIN's met waarschuwingen moeten zorgvuldig worden gecontroleerd in een actieplan van Amazon, en u moet de verantwoordelijkheid voor hen aanvaarden en zeggen dat u zich inzet voor het leveren van uitstekende klantenservice.

U moet uitzoeken waarom klanten boos waren en oplossingen bieden om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.

Wat is een Amazon-actieplan voor beroep?

Een plan van aanpak moet antwoord geven op de volgende drie vragen:
  • Wat was de hoofdoorzaak die tot het probleem leidde?
  • Welke acties gaat u ondernemen om het probleem op te lossen?
  • Welke maatregelen gaat u nemen om toekomstige problemen te voorkomen?

U kunt de volgende richtlijnen gebruiken om uw plan van aanpak te maken:

Wees kort en duidelijk. Uw strategie moet duidelijk en feitelijk zijn. In plaats van het idee, het bedrijf of de klant te bespreken, concentreer je je op de feiten en gebeurtenissen die tot het probleem hebben geleid. Verwijder eventuele vragen of verwijzingen naar openstaande ondersteuningsaanvragen uit uw bijdrage. Negeer emotionele uitingen.

Geef bij elk probleem een ​​toelichting. Sommige deactiveringen kunnen het gevolg zijn van een combinatie van factoren (bijvoorbeeld een hoog ordergebrekpercentage kan het gevolg zijn van negatieve feedback en niet-geleverde bestellingen). U moet voor elke hoofdoorzaak een reactie opnemen in uw actieplan.

Al uw punten moeten worden ondersteund door bewijs. Zorg ervoor dat u ondersteunend bewijs meestuurt voor alle goederen of ASIN's die worden overwogen. De productlijst verschijnt onderaan de eerste e-mail die u heeft ontvangen. Controleer de tijdlijn voor de documenten die je hebt opgevraagd; sommigen van hen vereisen facturen van de afgelopen 365 dagen.

Markeer de plaatsen in je ondersteunende materialen. U kunt uw reactie aanpassen door de belangrijkste delen van uw documenten te vermijden of te benadrukken, zoals ASIN's, leveranciersinformatie (bijvoorbeeld naam en website) of voorwaarden in uw Algemene voorwaarden.

Amazon Beroepsplan van actie Do's en don'ts

  1. Stuur niet direct een antwoord door op de knop "Bezwaar" te klikken
  2. Verspil geen tijd met het geven van Amazon Method Analysis.
  3. Houd het simpel en geef ze feiten.
  4. Gebruik geen cijfers of opsommingstekens en geen pagina's.
  5. Voeg een korte paragraaf over de inleiding toe.
  6. Geef die kopers niet de schuld.
  7. Geen externe informatie of opmerkingen bevatten.
  8. Schrijf een gedetailleerde studie.
  9. Zorg ervoor dat de POA alle factoren duidelijk heeft besproken die hebben bijgedragen aan de opschorting.
  10. Laat je niet meeslepen en schrijf je langste brief ooit.
Amazon lijkt de manier waarop hij is geschorst te hebben aangepast. Voordat ze mogelijk worden opgeschort, vragen ze nu een actieplan aan bij geselecteerde verkopers. Voorheen vroeg Amazon dit van leveranciers nadat ze waren geschorst als onderdeel van hun beroepsprocedure. Sommige Amazon-verkopers moeten nu een Pre-Plan of Action (PoA) voltooien om te voorkomen dat hun accounts worden opgeschort.

Opstellen van een Amazon actieplan van beroep

Houd uw actieplan beknopt en geschetst. Stel het zo op dat de lezer snel en gemakkelijk de OORZAAK van het probleem kan begrijpen, de ONMIDDELLIJKE oplossing die u geeft, en hoe u kunt voorkomen dat dezelfde situatie zich opnieuw voordoet, ongeacht waar ze zijn geplaatst.

Het zou de eerste prioriteit moeten zijn voor iedereen om contact te maken met een groep ingenieurs Amazon Bellen als ze direct hulp willen vinden. Het probleem dat eerder moeilijk op te lossen was, zal snel worden opgelost door de inspanningen van het technische team. Technische experts zijn hoog gekwalificeerd en hebben de vaardigheden om elk specifiek probleem op te lossen. De gebruiker moet zijn probleem uitleggen aan de technisch ingenieur en zich ontspannen voelen.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?