Een PayPal-betaling annuleren (voordat het te laat is)

PayPal maakt het eenvoudig om online geld te verzenden, maar het kan soms een beetje te eenvoudig zijn. Als je het verkeerde e-mailadres intypt en het bericht verstuurt voordat je het doorhebt, wordt het geld direct van je PayPal-rekening afgeschreven. Het goede nieuws is dat u soms een PayPal-betaling annuleert en uw geld terugkrijgt als u dit vroeg genoeg merkt.

Dus wat zijn uw opties? Blijf lezen om te leren hoe u een PayPal-betaling annuleert en wat u moet doen als het te laat is.

Kunt u een PayPal-betaling annuleren?

U heeft een beperkte hoeveelheid tijd om een PayPal-betaling te annuleren voordat het te laat is. Bepaalde betalingen moeten ook worden geaccepteerd, in welk geval u ze kunt annuleren als ze niet zijn geclaimd. U kunt een PayPal-transactie niet meer annuleren zodra deze is gemarkeerd als "Voltooid" en het geld is overgemaakt naar de rekening van de andere persoon (maar u heeft nog steeds een paar opties om deze terug te betalen).

Helaas zijn de omstandigheden voor het annuleren van een PayPal-betaling vrij streng. Er zijn slechts enkele gevallen waarin een betaling moet worden gevorderd, zoals hieronder beschreven.
  1. De ontvanger van de e-mail heeft geen PayPal-account. De overdracht is voltooid zodra deze is geregistreerd.
  2. Het e-mailadres van de ontvanger is niet bevestigd. De overdracht is voltooid zodra deze is gevalideerd.
Gelukkig lost dit een van de meest voorkomende redenen op om een PayPal-betaling te annuleren: het verstrekken van het onjuiste e-mailadres. Het geld wordt vastgehouden als het e-mailadres niet bestaat, en zelfs als u het niet annuleert, wordt de betaling na 30 dagen teruggestort op uw rekening. Als het e-mailadres al bestaat, moet u het zo snel mogelijk annuleren voordat het wordt geclaimd.

Een openstaande PayPal-betaling annuleren

Het is eenvoudig om te onthouden hoe u een PayPal-betaling kunt annuleren nadat u deze heeft gedaan, maar als u de eerste keer niet weet waar u moet zoeken, kan het verwarrend zijn.

Om te beginnen logt u in op uw PayPal-account en gaat u naar de pagina Activiteit. Selecteer vervolgens Alle transacties in het vervolgkeuzemenu. U zou de betaling die u wilt annuleren ergens op deze pagina kunnen identificeren, aangezien deze al uw eerdere transacties omvat.

Het moment van de waarheid is aangebroken: als het geld nog niet is geclaimd of verwerkt, komt er een kleine Annuleren-link. Klik op de volgende pagina op Betaling annuleren en uw geld wordt teruggestort op uw rekening. Als je geen annuleringsoptie ziet, betekent dit dat het geld al is geclaimd en dat je het opnieuw moet proberen (zie het volgende gedeelte).

Voor uw gemak hebben we de onderstaande stappen uiteengezet.

Een PayPal-betaling annuleren:
  1. Log in op uw PayPal-account.
  2. Klik op Activiteit bovenaan de pagina.
  3. Selecteer Alle transacties.
  4. Zoek de betaling en klik op Annuleren.
  5. Klik op de volgende pagina op Betaling annuleren.
Hoewel u uw geld ontvangt, kan het zijn dat het niet wordt teruggebracht naar dezelfde locatie als waar het is afgenomen. Wanneer uw PayPal-saldo onder een bepaalde drempel komt, zal PayPal automatisch geld van uw bankrekening verwijderen en in plaats van het geld terug te storten naar uw bank, verschijnen ze in uw PayPal-saldo. Het is eenvoudig om het vanaf daar terug te storten op uw bankrekening, hoewel dit een paar dagen kan duren.

Een terugkerende betaling op PayPal annuleren

Abonnementen en terugkerende betalingen zijn eenvoudig in te stellen op PayPal. Wanneer uw abonnement echter afloopt, moet u mogelijk zowel de PayPal-aankoop als het abonnement bij het bedrijf annuleren.

Er zijn twee methoden om dit te bereiken, waarvan de eerste veel lijkt op de methode die hierboven is beschreven. Het enige verschil is dat u op de pagina Activiteit moet filteren op automatische betalingen. De andere manier om een terugkerende betaling op PayPal te annuleren is compleet anders. U moet nog steeds inloggen op de website, maar dat is de enige stap die de twee gemeen hebben.

Nadat u bent ingelogd, gaat u naar de rechterbovenhoek van het scherm en klikt u op de gebruikersnaam-knop. Ga vervolgens naar Accountinstellingen, vervolgens naar Geld, banken en kaarten en vervolgens naar Automatische betalingen instellen.

Klik vervolgens onder de naam van het bedrijf waarmee u regelmatig betaalt op Annuleren. We hebben de stapsgewijze instructies hieronder opgenomen voor uw gemak.

Een terugkerende betaling (abonnement) op PayPal annuleren

Log in op uw PayPal-account.
Klik op de gebruikersnaam knop in de rechterbovenhoek.
Selecteer Accountinstellingen.
Raak geld, banken en kaarten aan.
Scroll naar beneden en selecteer Automatische betalingen instellen.
Selecteer de periodieke betaling of het abonnement dat je wilt opzeggen.
Selecteer Annuleren.

Houd er rekening mee dat u de periodieke betaling ten minste 24 uur voordat deze moet plaatsvinden, moet annuleren. U kunt het abonnement nog steeds opzeggen, maar de volgende betaling kan nog steeds worden verzonden.

Wat zijn mijn opties als de PayPal-betaling niet kan worden geannuleerd?

Je hebt nog een paar alternatieven om je geld terug te krijgen als je het niet op tijd ophaalt of als de ontvanger al een PayPal-rekening heeft. Wanneer je de ontvanger kent en vertrouwt, is dit de beste situatie. Vraag eenvoudig om het geld terug te storten. Kinderen kunnen het eenvoudig doen op de pagina Activiteit en het kost ze niets.

"Als je de betaling niet kunt annuleren, heb je nog een paar opties om je geld terug te krijgen."

PayPal wordt ook geaccepteerd door een groot aantal online verkopers, maar deze transacties zijn moeilijker terug te draaien. Je eerste actie zou moeten zijn om rechtstreeks contact op te nemen met de winkel en een terugbetaling aan te vragen, wat meestal kan worden gedaan via hun website of door een e-mail te sturen naar hun klantenservice. Je zult vrijwel zeker alles wat je hebt gekocht terug moeten sturen, en de procedure kan een week of langer duren.

Het is mogelijk dat een winkel je teruggaveverzoek afwijst, maar je hebt andere opties. U kunt een klacht indienen bij het Resolutiecentrum van PayPal, waar een medewerker van de klantenservice uw zaak zal beoordelen. Dit is geen garantie dat u uw geld terugkrijgt, maar PayPal heeft een sterke staat van dienst in het inwilligen van verzoeken van klanten die redelijk zijn.

Dat is het voor onze gids over het annuleren van een PayPal-betaling. Bekijk hieronder meer handleidingen voor PayPal en andere betalingsplatforms. Laat ons u helpen door de fout voor u op te lossen. Ons team professionals PayPal bellen streeft ernaar om onze klanten de beste hulp te bieden.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?