Amazon A tot Z claimbeheer

Het is de naam die Amazon's A tot Z claim verklaart. Dat is een claim van a tot z die het hele bestelproces van begin tot eind dekt.

Amazon wil ervoor zorgen dat al zijn producten, inclusief de producten die zijn uitverkocht of geleverd door externe verkopers op het platform, van dezelfde hoge kwaliteit zijn.

Amazon's A-tot-Z-garantie dekt twee dingen: de levertijd van het product en de staat ervan!

Het waarborgt de Amazon-waarden van de koper. Als een consument een van de bovengenoemde problemen tegenkomt, kan hij of zij contact opnemen met Amazon of een terugvorderingsclaim indienen.

Het Amazon-team onderzoekt het probleem en bepaalt of de consument in aanmerking komt voor restitutie.

Als je een Amazon-verkoper bent en je wordt geraakt met een claim van Amazon van A tot Z. Dus maak het niet eenvoudig. Amazon kan uw account opschorten en beëindigen.

Een klant dient Amazon A tot Z-claim in als ze voldoen aan de volgende reden die hieronder wordt gegeven:

(i)Als het artikel niet binnen 3 kalenderdagen na de maximale verwachte leveringsdatum of 30 kalenderdagen na de besteldatum wordt geleverd.
(ii) Als het geleverde artikel beschadigd, defect of wezenlijk anders is dan het bestelde.
(iii).
Als een consument een terugbetaling aanvraagt in overeenstemming met het retourbeleid van Amazon, maar deze niet ontvangt.
(iv)Als de consument ontevreden is over de kwaliteit van het geleverde product.
(v)Er wordt geen prepaid label verstrekt als de consument het product wil retourneren maar de leverancier geen retouradres opgeeft.
(vi) Als de consument een extra vergoeding bovenop de aankoopprijs in rekening is gebracht.
(vii) Als de koper de retourprocedure van Amazon heeft gevolgd, maar de verkoper niet

Wat zou de planning van de externe verkoper moeten zijn?

1- Voorraadbeheer: u moet de juiste voorraadniveaus handhaven omdat een groot aantal bestellingen ertoe kan leiden dat de voorraad op is, waardoor de levering vertraging oploopt.

2- Tijdschema's voor levering: de leverancier moet een product leveren dat na tijdberekeningen realistisch kan worden gehaald. Dit kan de verkoop schaden als u niet binnen het geschatte tijdsbestek levert. Het heeft de potentie om nog grotere schade toe te brengen aan uw bedrijf.

3-Bewaar leveringen: De verkoper moet alle leveringen bijhouden. Er moeten enkele metingen worden gedaan om een tijdige levering te garanderen als claims genegeerd moeten worden. Voordat kopers woedend worden, communiceer met hen of bied een oplossing aan.

4-Wees zo specifiek mogelijk bij het beschrijven van uw producten: Voordat u begint met het verkopen van uw goederen op Amazon, moet u nogmaals controleren of uw vermelding overeenkomt met het ASIN (standaard Amazon-identificatienummer) en dat de lijst in goede staat verkeert. Wees voorzichtig bij het aanbieden van goederen; het mag geen tweedehands of gebruikt item zijn.

5-Bevestig de vervaldatum of geldigheid van het product. Het belangrijkste trefwoord moet worden gebruikt in de titel, die het merk, de productlijn, de kleur, de maat, het materiaal en het belangrijkste kenmerk omvat. Schrijf een uitstekende productbeschrijving die de conversie bevordert.

De productafbeelding moet helder en met een hoge resolutie zijn om u te helpen uw goederen in de zoekresultaten te rangschikken. Het product met een witte achtergrond met heldere verlichting maakt uw productafbeelding aantrekkelijk. De promotieaanbieding of het gebruik van het product onder de aandacht brengen.

6-Reageer tijdig op e-mails: wees voorzichtig of aandachtig voor de e-mails die door de klant zijn achtergelaten. Probeer zo snel mogelijk binnen 24 uur te reageren.

Conclusie:

Op basis van de voorgaande informatie zou u een beter begrip moeten hebben van de A tot Z-claimafhandeling van Amazon of wat externe verkopers doen om A-tot-Z-claims te voorkomen. Als u meer dan één claim per 100 bestellingen indient, kan uw Amazon-account worden opgeschort.

Wees op uw hoede voor uw reactietijd en de nauwkeurigheid van de vermelding.

We hebben een team van Amazon.com-advocaten die goed thuis zijn in alle Amazon-claimmethoden van A tot Z.

Als je hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op via Amazon bellen door ons gratis nummer te bellen.

Wij staan altijd voor u klaar.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?