5 manieren om uw Amazon-verkoopstrategie aan te passen

Tijdens de huidige COVID-19-crisis staan Amazon-verkopers voor grote uitdagingen. Deze uitdagingen zijn het gevolg van recente veranderingen in het marktbeleid, een toegenomen vraag naar producten en vertragingen in de toeleveringsketens.

Blijf op de hoogte van wijzigingen in het Amazon-beleid

Op 17 maart 2020 heeft Amazon de eerste beleidswijziging doorgevoerd in verband met COVID-19. Toen Amazon verklaarde dat FBA-zendingen (Fulfillment by Amazon) voor niet-essentiële artikelen beperkt zouden zijn. Het platform verklaarde verder dat het alleen producten accepteert waar veel vraag naar is en die nu als noodzakelijk worden beschouwd.

Dit tussentijdse beleid is in het leven geroepen om ruimte te maken voor basisvoorraden in de opslag. Boodschappen, medische benodigdheden, basisbenodigdheden voor baby's, gezondheids- en schoonheidsproducten, dierenbenodigdheden en andere benodigdheden behoren tot deze items. Dit zijn de meest gewilde items in de huidige markt. Klanten kopen dingen om zichzelf veilig en gezond te houden wanneer ze thuis zijn.

Voor andere winkeliers kwam deze informatie als een schok. Vooral voor degenen die een stijging in de verkoop zien... Degenen die dingen verkopen die Amazon niet van vitaal belang acht. Speelgoed, bordspellen, kantoorbenodigdheden, doe-het-zelfproducten en andere artikelen vallen onder deze categorie.

Het is vermeldenswaard dat Amazon de registratie van nieuwe coronavirusgerelateerde producten zoals handdesinfecterende middelen en gezichtsmaskers niet toestaat. De marktplaats houdt zijn markten ook nauwlettend in de gaten om valse claims te detecteren die bijvoorbeeld trefwoorden als 'coronavirus' in productbeschrijvingen bevatten.

Een miljoen productpapieren met COVID-19-claims zijn zojuist van Amazon verwijderd. Als gevolg hiervan moeten alle leveranciers hun productcatalogi dubbel controleren om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan het huidige beleid. Dit is om te voorkomen dat uw account wordt opgeschort.

Mijn top 5 Amazon-verkoopstrategieën zijn:

Andere distributiekanalen verkennen

De niet-essentiële aanpassing van het productbeleid zou aanvankelijk doorgaan tot 5 april 2020. Amazon zei op 27 maart echter dat het die deadline verlengt in een e-mail aan zijn leveranciers.

Verkopers kunnen de Restock Inventory-pagina van hun Seller Central-account controleren om te bepalen of sommige van hun producten in aanmerking komen en hun voorraad opnieuw naar FBA sturen. Voor producten die nog niet in aanmerking komen, moeten verkopers een andere verwerkingsoptie vinden als hun FBA-voorraden laag zijn.

U kunt de logistieke keuze wijzigen in "Seller Fulfilled Prime (SFP)" of "Fulfilled by Merchant (FBM)" als uw FBA-voorraad laag is. Houd er rekening mee dat SFP alleen een mogelijkheid voor u is als u eerder bent toegelaten tot dit programma. Het SFP-programma van Amazon accepteert geen nieuwe registraties meer.

Of u nu voor SFP of FBM kiest, u moet alle bestellingen zelf kunnen opslaan, uitvoeren en verzenden. Als u dit niet kunt, kunt u samenwerken met een extern logistiek bedrijf en uw voorraad naar het magazijn verplaatsen en hen vragen om alle klantzendingen voor u af te handelen.

Overweeg andere marktplaatsen

Amazon heeft ongeveer 40% van de e-commercesector in de Verenigde Staten in handen. Vanwege de steeds veranderende beperkingen, harde concurrentie en dure verkoopkosten, is het echter tijd om te kijken naar de verkoop van uw producten op alternatieve platforms. Heb je het overwogen?

Alleen vertrouwen op Amazon als verkoopplatform brengt verkopers in gevaar, vooral in deze onzekere tijden. Een gediversifieerde verkoopstrategie op marktplaatsen kan u helpen bepaalde valkuilen te vermijden. Zoals dat in het bijzonder om bij onverwachte gebeurtenissen uitsluitend te vertrouwen op één verkoopkanaal.

Ondanks het feit dat Amazon aan de top van het ecosysteem staat (vanwege de omvang van zijn publiek), bieden andere marktplaatsen groeiperspectieven.

Overweeg om uw distributiemethoden uit te breiden en marktplaatsen te selecteren die relevant zijn voor uw branche. Combineer generalistische platforms met zogenaamde "niche"-marktplaatsen die specifiek zijn voor uw branche.

Pas uw advertentiekosten aan

Vergeleken met 57 procent in 2019 adverteert 73 procent van de merken op Amazon. Ja, een toenemend aantal bedrijven promoot zichzelf op de markt.

Veel verkopers en bedrijven gebruiken Amazon-advertenties om de zichtbaarheid van producten te vergroten en meer klanten naar hun advertenties te trekken.

Gezien het stijgende aantal Amazon-kopers kunnen uw advertenties echter meer kwaad dan goed doen. Vooral als uw voorraadniveaus niet voldoen aan de vraag van de klant. Daarom moet u uw advertentiebudget heroverwegen.

U heeft waarschijnlijk geen rekening gehouden met de huidige COVID-19-situatie bij het plannen van uw advertentiebudget. Dit is het moment om uw advertentiebudget opnieuw toe te wijzen, afhankelijk van de vraag en de voorraad. Als de voorraad laag is, stop dan met adverteren voor deze producten. Wijs uw uitgaven in plaats daarvan toe aan reclameproducten met een hoge voorraad.

Creëer waardevolle inhoud aangepast aan de huidige omgeving

We doen het grootste deel van onze aankopen online, omdat iedereen bij ons moet blijven. Uitstekend materiaal is daarom belangrijker dan ooit. Het is aan u of u van deze mogelijkheid gebruikmaakt om met uw klanten te communiceren. Het is ook uw verantwoordelijkheid om inhoud van hoge kwaliteit te creëren om uw bedrijf te promoten en de verkoop te verhogen.

Het is mogelijk dat de nieuwe inhoud die u maakt voor uw sociale media-accounts is. Maak een community voor uw merk, produceer live video en vind andere manieren om uw klantenbestand uit te breiden.

Als je een keukengadget verkoopt, laat dan in een video zien hoe je het gebruikt of geef recepten. Deel advies over hoe u sportuitrusting kunt integreren in thuistrainingen als u deze verkoopt.

Bedenk hoe uw product voldoet aan de huidige behoeften van consumenten die thuis willen blijven. Breng vervolgens op basis van deze vereisten je werk op de markt!

De bovenstaande stappen zouden voldoende moeten zijn. Manieren om uw Amazon-verkoopstrategie aan te passen. Maar als de fout aanhoudt of gebruikers meer informatie nodig hebben, moeten ze ons getrainde Amazon bellen technisch ondersteuningsteam op . .

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?