Hoe om te gaan met eBay-claims en -geschillen

Kopers dienen een toenemend aantal claims tegen verkopers in, wat zorgwekkend is. Met een geld-terug-garantie als de klant het item niet ontvangt of als de goederen niet overeenkomen met de advertentie, is eBay momenteel schuin tegenover de koper. Hopelijk heb je dit advies niet nodig en verlopen je transacties als koper en verkoper gemakkelijk. In dit bericht zal ik kijken hoe verkopers zichzelf kunnen beschermen en hoe ze geschillen kunnen oplossen.

Over een resolutie gesproken

Het Resolutiecentrum van eBay is een communicatietool in het gedeelte Mijn account van de site (laatste optie in het linkernavigatiemenu). Het doel is om kopers en verkopers te helpen bij het bijhouden, beheren, oplossen of afsluiten van lopende problemen.

De verkoper, koper en eBay-klantenondersteuning hebben allemaal toegang tot de informatie die in deze tool wordt gepost. Verkopers kunnen het eBay-Resolutiecentrum gebruiken om een klant te melden die een item heeft gekocht maar er niet voor heeft betaald, en kopers kunnen de service gebruiken als ze voor een item hebben betaald maar het niet hebben ontvangen of als het item wezenlijk verschilt van de product beschrijving.

Advies van eBay

eBay biedt het volgende advies bij het communiceren met een koper/verkoper:

  1. Focus op het probleem, niet op de persoon.
  2. Denk aan het grote geheel.
  3. Zoek naar creatieve oplossingen.
  4. Gebruik feedback niet als een bedreiging.
  5. Onthoud dat klanttevredenheid een goede zaak is.

Tips voor kopers:

1. Controleer de vermelde verwerkingstijd van het item Verzendtijden variƫren afhankelijk van de leverancier. Sommige verkopers verzenden de volgende dag nadat de betaling is bevestigd, terwijl andere twee of drie dagen op de verzending wachten.

2. Bezorgopties evalueren Bevestig de verzendmethode die door uw leverancier wordt gebruikt.

3. Bevestig uw afleveradresBevestig uw afleveradres, aangezien handelaren niet naar een onbevestigde locatie kunnen verzenden. Controleer uw adres voordat u koopt, er was een recent geval in het nieuws waarin dit gebeurde en de goederen bij een oude plaats.

4. Betaal met Paypal
eBay biedt een geld-terug-garantie als kopers betalen via Paypal en het item niet ontvangen of als het niet overeenkomt met de beschrijving van de aanbieding.

Tips voor verkopers

1. Gebruik een aangetekend bezorgmiddel.
Het is de moeite waard om extra te betalen voor aangetekende verzending als u bang bent dat uw klant de producten niet krijgt. Deze aanpak vereist dat de koper tekent voor het pakket, waardoor het gemakkelijker wordt om eventuele geschillen op te lossen.

Vergeet niet uw ontvangstbewijs te bewaren, als bewijs van verzending.

2. Vertragingen bij verzending
Als het verzenden van een artikel naar een klant langer duurt dan bedoeld, zorg er dan voor dat u uw klant hiervan op de hoogte houdt. Misschien wilt u de koper een gedeeltelijke of volledige terugbetaling van de verzendkosten geven. Een tevreden consument zal eerder positieve feedback geven en terugkeren naar uw winkel.

Wat gebeurt er tijdens een geschil/claim?

De rekening van de verkoper wordt gedebiteerd en al het geld dat met de transactie verband houdt, wordt in de wacht gezet. PayPal kan in specifieke gevallen de rekening van de verkoper beperken en de verkoper kan op dat moment mogelijk geen PayPal-betalingen ontvangen.

Wat is het verschil tussen een geschil en een claim?

Een geschil stelt de koper en verkoper in staat om hun meningsverschillen uit te werken. Zowel de koper als de verkoper kunnen een claim indienen bij onenigheid. Paypal zal een onderzoeker aanstellen om de zaak te onderzoeken en een conclusie te trekken.

Een geschil sluiten

Nadat u een geschil heeft gesloten, kunt u het niet opnieuw openen. Wacht daarom tot u helemaal tevreden bent met de transactie voordat u deze sluit.

Kopers kunnen tegen beslissingen in beroep gaan

Tegen beslissingen in het voordeel van de verkoper kunnen kopers in beroep gaan. Als dit lukt, zal eBay de koper terugbetalen door Paypal om geld over te maken van de rekening van de verkoper naar de koper.

Gevolgtrekking

Dus hopelijk heb ik een aantal waardevolle tips gegeven aan zowel verkopers als kopers over het beheren van claims en geschillen op eBay. Ondanks wat sommigen beweren, is kopen en verkopen op eBay relatief veilig. Zowel eBay als PayPal hebben solide systemen om beide partijen veilig te houden tijdens de transactie.

"De meeste mensen zijn eerlijk", zegt Pierre Omidyar, de oprichter van eBay. Ze zijn goedbedoeld... Sommige mensen zijn echter bedrieglijk. Of bedrieglijk... Het is een onvermijdelijke waarheid van het leven. Die mensen daarentegen kunnen zich hier niet verstoppen.” Als je het slachtoffer bent geworden van fraude (zoals deze man), zullen eBay en PayPal meestal de nodige stappen ondernemen om het probleem snel op te lossen.

U kunt op elk gewenst moment contact opnemen zonder na te denken. Krijg de beste hulp door tijdige oplossingen en antwoorden op al uw vragen van ebay bellen.Het team is getraind om alle problemen op te lossen waarmee u wordt geconfronteerd.






Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?