Hoe Amazon-recensies gebruiken om inhoud te maken en producten te ontwikkelen?

Amazon een e-commerce kolos noemen is een understatement...

Volgens schattingen van eMarketer beheert Amazon bijna de helft van de retailmarkt in de Verenigde Staten, waardoor het een voorloper is op het gebied van online verkoop. eBay, Apple en Walmart zijn de volgende drie.

Ook als u op Amazon verkoopt, bent u zich bewust van het belang van productrecensies. Met deze beoordelingen krijgt u een beter inzicht in wat uw klanten van u vinden.

Het lezen van reviews kan een belangrijk element zijn voor het verbeteren van uw producten en content, maar ook voor uw marketingstrategie.

Slechts ongeveer 5% tot 10% van de online klanten laat productrecensies achter (volgens Power Reviews). Meestal zijn de mensen die beoordelingen schrijven:

  1. Internetgebruikers die het product leuk vinden
  2. Gebruikers die het product haten
  3. Internetgebruikers bijzonder loyaal aan het merk

Personen die frauduleuze beoordelingen indienen, vallen onder een ander type recensenten. Dit is inderdaad, net als frauduleuze terugbetalingen, een groot probleem op Amazon.

Volgens Fakespot, een bedrijf dat beoordelingen analyseert, is meer dan 60% van de beoordelingen van Amazon in de categorieën elektronica en schoonheid vals.

Zoals Bill Gates zei: "Succes is een slechte leraar. Bovendien zijn vaak valse beoordelingen 5 sterren.

Amazon-recensies kunnen u helpen uw artikelen te verbeteren, erachter te komen welke informatie het meest relevant is voor uw doelgroep en zelfs uw marketingstrategieën te verfijnen.

Voor jou zijn de reviews met twee of drie sterren het meest fascinerend. Inderdaad, omdat ze uw product geweldig vinden, zeggen de 4- en 5-sterrenbeoordelingen u niet veel.

"Succes is een slechte leraar", zoals Bill Gates het uitdrukte.
Bovendien krijgen veel frauduleuze reviews vijf sterren.

Een beoordeling van één ster zegt ook niet veel. Het is hoogstwaarschijnlijk geschreven door iemand die geen evenwichtige beoordeling van zijn ervaring wilde geven.

Het is geschreven door iemand die ontevreden was over het product en gewoon zijn frustraties wilde uiten.

Bekijk Amazon-recensies van concurrenten

De kans is groot dat een van uw concurrenten op Amazon verkoopt.

Hierdoor kunt u meer te weten komen over de "pijnpunten" van uw concurrenten en die informatie gebruiken om uw eigen product te verbeteren.

Overweeg het volgende scenario: u wilt uw nieuwe product op Amazon gaan verkopen.

U weet dat het product van een concurrent beschikbaar is op het platform.

U kunt de opmerkingen van internetgebruikers zien zodat de concurrent beter kan presteren aan uw kant! Je krijgt nuttige feedback ter voorbereiding op de lancering van je eigen product.

Als de gedachten van uw concurrenten gunstig zijn, moet u zich ervan bewust zijn dat het voor u moeilijk kan zijn om hen te overtreffen. Vergeet niet om een unieke waardepropositie te presenteren.

Amazon-klantrecensies voor contentontwikkeling

U krijgt toegang tot kennis die u in staat stelt passende inhoud te genereren door klantrecensies te lezen.

U kunt inderdaad inhoud schrijven om de vragen van uw klanten te beantwoorden als ze hen vragen (FAQ, tutorials, blogartikelen, enz.)

Overweeg om de automatische suggestieoptie van Amazon te gebruiken om te zien wat er gebeurt als je trefwoorden begint te typen die betrekking hebben op je branche, je branche, je producten.

Amazon-klantrecensies voor uw marketing

Wat als uw product fantastisch is, maar uw marketing misschien wat verbeterd moet worden? Ook in deze situatie kunnen klantrecensies nuttig zijn.

Neem de tijd om de meest succesvolle door Amazon verkochte producten in uw nichegebied te onderzoeken.

Er zijn bijvoorbeeld rivalen van de Instant Pot-snelkookpan, maar je hebt er waarschijnlijk nog nooit van gehoord.

Waarom?

Want Instant Pot heeft dankzij slimme influence marketing het monopolie op de markt!

Is het echter het beste product in zijn klasse?

Bij het bekijken van klantbeoordelingen met een waardering van 2 tot 3 sterren ontstaan bepaalde patronen:
  1. Snel leren
  2. Onbevredigende klantenservice
  3. Gebrek aan informatie over het oplossen van problemen voor veelvoorkomende problemen
  4. Veel gebruiksfouten
Dus als ik een concurrent van de Instant Pot was, zou ik ervoor zorgen dat ik betere stapsgewijze documentatie bijvoeg voor gebruik en probleemoplossing. En bovenal zou ik gebruik maken van een uiterst reactieve dienst na verkoop.

Als je meer hulp wilt met de juiste informatie om de problemen op te lossen, neem dan contact op met het Amazon bellen serviceteam dat voor altijd beschikbaar is om je te helpen.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?