Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Een groot aantal mensen gebruikt Amazon Prime Video om video's te streamen en te downloaden. Sommige gebruikers hebben echter gemeld dat ze een Amazon Prime-foutcode 1060 hebben ontvangen, waardoor ze geen video kunnen bekijken of downloaden.Het probleem is niet alleen gemeld op pc's en gameconsoles, maar ook op andere streaming-apparaten zoals Roku Blu-ray-spelers, Android en een breed scala aan Smart TV's. Over het algemeen elk apparaat dat de Amazon Video-app kan downloaden. De schijn van de onnauwkeurigheid is nogal voor de hand liggend. Meestal wordt er een bericht weergegeven met de volgende tekst:Selecteer Opnieuw proberen nadat u zeker weet dat uw apparaat is verbonden met internet. Als de verbinding werkt maar de melding blijft bestaan, start u de app opnieuw of neemt u contact op met de Amazon-klantenservice op amazon.com/videohelp. 1060 is de foutcode.

Waarom Amazon-foutcode 1060 optreedt

De meest voorkomende oorzaak van foutcode 1060 tijdens het streamen van Amazon-video's is een gebrek aan bandbreedte. Het controleren van uw internetverbinding is de eerste stap bij het oplossen van problemen. Om uw internetverbinding opnieuw in te stellen, probeert u uw router opnieuw in te stellen of uw wifi-verbinding in en uit te schakelen.

Methoden voor het oplossen van Amazon Error Code 1060

Fout 1060 kan worden opgelost door het oplossen van problemen met uw internetverbinding met uw streamingapparaat, waarvoor normaal gesproken toegang nodig is tot uw thuisnetwerk, inclusief uw modem of router, en uw streamingapparaat. De onderstaande benaderingen kunnen nuttig zijn bij het oplossen van het probleem:

Methode 1: Zorg ervoor dat u over voldoende bandbreedte beschikt om aan de minimumvereisten te voldoen.De minimumvereiste van 900 Kbps is alleen van toepassing op apparaten met een klein scherm zoals Android- en iOS-smartphones, evenals desktopcomputers zoals pc's en Macs. Als u echter een Smart TV gebruikt met streaming-apparaten zoals Chromecast of Roku, heeft u minimaal 3,5 Mbps bandbreedte nodig.Als u een verbindingsplan heeft met een beperkt netwerk, bestaat de mogelijkheid dat uw internetprovider (ISP) u een lage bandbreedtevereiste biedt om de streamingdienst te kunnen gebruiken.
U moet een eenvoudige internetsnelheidstest uitvoeren om te zien of uw bandbreedte voldoende is om de streaming-apparaten uit te voeren. Volg de onderstaande stappen om een snelle internetsnelheidstest uit te voeren:

Om de snelheidstest te starten, gaat u in een willekeurige browser naar speedtest.com en klikt u op GO.

Wacht tot het klaar is.

Methode 2: Sluit actieve programma's af

Als er niet genoeg bandbreedte beschikbaar is om te streamen, zoals hierboven aangegeven, is de kans groot dat Amazon Prime Error Code 1060 optreedt. Aan de andere kant verbruiken meerdere apps tegelijkertijd uw bandbreedte, waardoor er geen capaciteit overblijft voor uw streamingapparaat. Controleer uw computer en streamingapparaat op programma's die momenteel actief zijn, maar die u niet gebruikt.Zorg ervoor dat u deze programma's afsluit, omdat dit de reden kan zijn dat de fout optreedt. Nadat de programma's zijn gesloten, controleert u of de fout zich blijft voordoen en probeert u Amazon Prime Video opnieuw te streamen.

Methode 3: Herstart of reset router/modem

Het opnieuw opstarten of herstarten en resetten van uw netwerkapparaat is de volgende manier om te proberen de Amazon Prime Video-foutcode te herstellen: 1060. U moet er eerst voor zorgen dat u toegang hebt tot internet voordat u doorgaat met deze procedure. Je kunt naar een website gaan of een YouTube-video bekijken. Nadat u uw internetverbinding heeft gevalideerd, kunt u doorgaan naar procedure 2.
Om resetten naar de standaardinstellingen te voorkomen, moet u het netwerk opnieuw opstarten of opnieuw opstarten voordat u probeert uw netwerk opnieuw in te stellen.

Een power-cycle op uw router is mogelijk alles wat nodig is om het probleem met Amazon Prime Error Code 1060 op te lossen. Om uw netwerk opnieuw op te starten of opnieuw op te starten, schakelt u eenvoudig alles uit en weer in.
  1. Om uw router/modem uit te schakelen, drukt u op de aan/uit-knop.
  2. Wacht op zijn minst 30 seconden.
  3. Druk op de aan/uit-knop om uw router/modem in te schakelen.
  4. Controleer of opnieuw opstarten werkt door Amazon Prime Video te bekijken; als dit niet het geval is, herhaalt u het proces.
Als opnieuw opstarten/opnieuw opstarten niet lijkt te werken en de fout zich blijft voordoen, moet uw router/modem mogelijk opnieuw worden ingesteld:
  • Gebruik een scherp voorwerp zoals een tandenstoker of een naald en druk op de resetknop aan de achterkant van uw router/modem.
  • Druk stevig op gedurende ongeveer 10 seconden, of totdat de LED's van de router/voormodem beginnen te knipperen.
  • Controleer of het opnieuw instellen werkte en probeer vervolgens opnieuw inhoud op Amazon Prime Video te streamen.
Een bekabelde Ethernet-verbinding is meestal betrouwbaarder en stabieler dan een draadloze internetverbinding. Het is zeer waarschijnlijk dat foutmeldingscode 1060 wordt veroorzaakt door een defecte internetverbinding. Hoewel het rechtstreeks aansluiten van uw streamingapparaat op een Ethernet-kabel geen oplossing voor de lange termijn is, kan het u helpen erachter te komen wat het probleem werkelijk veroorzaakt.Als je de foutmeldingscode 1060 kunt verwijderen, heb je ontdekt dat de internetverbinding het probleem echt veroorzaakt, zoals een zwak signaal en of een router die slecht is geconfigureerd.

Als een kabelverbinding op dit moment niet haalbaar is, overweeg dan om uw draadloze router dichter bij uw streamingapparaat te plaatsen voor een beter wifi-signaal. Om draadloze interferentie tussen de twee apparaten (router en streamingapparaat) te elimineren, kan het bovendien nodig zijn om het naar een hogere locatie te verplaatsen, zodat belemmeringen worden weggenomen. Obstakels en afstand tussen de apparaten kunnen soms de oorzaak van het probleem zijn.

Het gebruik van een sterke en betrouwbare internetverbinding kan helpen bij het oplossen van problemen met het oplossen van Amazon Prime-videofoutcode 1060.

Methode 5: Proxy Server uitschakelen en VPN-client verwijderen

Proxygebruikers en sommige VPN-clients kunnen vaak geen video's bekijken op Amazon Prime Video. Als u proxyservers of VPN-clients heeft gebruikt, moet u deze eerst uitschakelen om te controleren of het probleem met foutcode 1060 is opgelost.
  • Druk op Windows (toets) + R om het dialoogvenster Uitvoeren te openen.
  • 'ms–settings:network-proxy' is het commando dat je moet gebruiken. Selecteer vervolgens OK om toegang te krijgen tot het tabblad Proxy
  • Scrol omlaag naar Handmatige proxy-instelling onder het tabblad proxy.
  • Om de proxyserver voor LAN-optie uit te schakelen en uit te schakelen, gaat u naar het tabblad proxyserver en klikt u op Een proxyserver voor LAN gebruiken.
  • Sluit het menu Instellingen door op OK te klikken.
  • Start de computer opnieuw op om de wijzigingen toe te passen.
  • Controleer of de techniek Amazon Error Code 1060 heeft opgelost nadat het apparaat opnieuw is opgestart en probeer Amazon Prime Video opnieuw te streamen.
    1. Druk op Windows (toets) + R om het dialoogvenster Uitvoeren te openen.
    2. Om het paneel Programma's en onderdelen te openen, typt u 'appwiz.cpl' en drukt u op Enter.
    3. Blader door de lijst met geïnstalleerde applicaties op het scherm Programma's en functies om de VPN-client te vinden die u momenteel gebruikt.
    4. Verwijder de VPN-client door er met de rechtermuisknop op te klikken.
    5. Start de computer opnieuw op om de wijzigingen toe te passen.
    6. Controleer of foutcode 1060 is opgelost door opnieuw te proberen te streamen vanaf Amazon Prime Video.
    Heeft een van de bovengenoemde methoden gewerkt om het Amazon Prime-probleem op te lossen? Als dit niet het geval is, kunt u contact opnemen met Bellen Amazon prime Nederland via amazon com video help of uw internetprovider. Mogelijk hebt u problemen met de hardware van uw router, verbindingsproblemen met uw internetprovider of problemen met Amazon-servers.

    Comments

    Popular posts from this blog

    Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

    Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?