Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?

In dit bericht leer je over de belangrijke aspecten waarmee je rekening moet houden bij het bepalen van de verkoopprijs van je producten op Amazon, evenals de noodzakelijke prijsrichtlijnen en -methoden.

Bij het kopen van een product op Amazon zegt een bemoedigend aantal klanten (82 procent) dat prijsstelling een zeer belangrijk aspect is. Als gevolg hiervan is de prijs een kritische bepalende factor voor de betrokkenheid van de consument.

Het is een van de vele variabelen die regelmatig moeten worden gecontroleerd om goede bedrijfsprestaties te verkrijgen en te behouden.

Stel de prijs van zijn producten in op Amazon

Je kunt dingen aanbieden tegen "elke prijs die je redelijk acht, binnen de grenzen van de markt", aldus Amazon. Houd er rekening mee dat uw prijs natuurlijk moet voldoen aan de voorwaarden van uw verkoopcontract en aan het prijsbeleid van de markt.

Hieronder staan een paar dingen over productprijzen op de Amazon-marktplaats:

  • Een handelsartikel met een waarde van meer dan $ 300.000 kan niet worden aangeboden door een professionele verkoper.
  • U kunt een richtprijs geven, zoals de adviesprijs van de fabrikant. Dit kan op verschillende locaties worden geplaatst om de besparingen aan potentiële kopers aan te tonen.
  • De prijs waartegen u, of andere verkopers of detailhandelaren, onlangs een "aanzienlijke" verkoop van het specifieke product hebben gedaan, moet als referentieprijs worden gebruikt. Zorg ervoor dat de benchmarkprijzen die u aan Amazon aanbiedt ook up-to-date zijn. Laat het veld leeg bij het toevoegen van een nieuw product als uw referentieprijs niet aan deze criteria voldoet.
  • Het gedeelte 'Uw prijs' moet de prijs weergeven die u van plan bent aan consumenten in rekening te brengen. Gebruik het vak 'Uitverkoopprijzen' alleen als u een tijdelijke promotie heeft.
  • Het kan worden verwijderd als Amazon geen van uw benchmarkprijzen kan valideren.
  • De voorgaande prijslimieten zijn niet van toepassing op artikelen in de categorie "Verzamelobjecten".
  • Verzend- en administratiekosten zijn niet inbegrepen in de prijs die u selecteert voor uw bestelling.
Amazon heeft ook een eerlijk marktprijsbeleid ingevoerd dat naast deze richtlijnen moet worden nageleefd.

Als Amazon prijspraktijken voor een product ontdekt die het vertrouwen van de klant kunnen schaden, kan het u uit de Buy Box verwijderen, het volledige aanbod verwijderen, de leveringsoptie opschorten of uw verkoopaccount opschorten of beëindigen.

Prijsstrategie van Amazon: wat te vermijden?

Zorg ervoor dat u deze prijspraktijken vermijdt:

  • Klanten moeten een misleidende referentieprijs krijgen.
  • Stel een prijs in voor een product die veel hoger is dan wat in het verleden buiten Amazon in rekening is gebracht of aangeboden. Amazon heeft in maart 2019 de eis opgeheven dat externe leveranciers hun laagste prijzen op Amazon geven. Veel leveranciers blijven echter op deze manier werken uit angst hun accounts te verliezen.
  • Verkoop veel eenheden van hetzelfde product voor een hogere prijs dan een enkele eenheid.
  • Exorbitante verzendkosten aan een product toevoegen
  • Waarom is het zo belangrijk om de prijs van uw producten te optimaliseren?
  • Als het gaat om de prijs van Amazon-producten, hebt u de mogelijkheid om dit handmatig te doen of geautomatiseerde procedures te gebruiken.
Beschouw prijsstelling als een techniek om beter te presteren dan alle soorten concurrentie (direct en indirect). Als u een fabrikant van yogamatten bent, wilt u uw product prijzen in vergelijking met vergelijkbare yogamatten die door uw concurrenten worden verkocht.

5 essentiële elementen om te evalueren bij het opzetten van uw Amazon-prijsstrategie

U moet ervoor zorgen dat de volgende factoren in uw prijsstrategie op de markt in aanmerking worden genomen:

Kosten

Om een slimme prijsstrategie op te bouwen met een geautomatiseerd prijssysteem, voert u eenvoudig uw kostengegevens in, evenals de minimum- en plafondprijsbeperkingen voor elk product. Houd er rekening mee dat uw minimum- en maximumprijzen vooraf worden vastgesteld. Dit is te wijten aan het feit dat het vermelden van uw producten op de marktplaats een noodzaak is.

Positionering

Krijg een idee van hoe u uw merk wilt promoten bij Amazon-klanten. Waarom? Omdat de perceptie van de consument van uw artikelen en merk wordt beïnvloed door de prijs.

Sommige bedrijven willen als goedkoop worden beschouwd, terwijl andere een imago van hogere kwaliteit willen uitstralen. Het is helemaal aan jou!
Het is echter duidelijk dat de prijs die u instelt van invloed is op hoe u wordt gezien.

Verzoek

Welk effect hebben de prijsstelling die u vaststelt en de prijswijzigingen die u aanbrengt op aanvraag? Maak gebruik van technologie die de prijzen van uw concurrenten in kaart kan brengen. Dit is om ervoor te zorgen dat uw prijsplan voor elke SKU synchroon loopt. U kunt ook automatische regels selecteren op basis van uw bedrijfsdoelstellingen, zoals winstmaximalisatie. Denk er in ieder geval aan om de vraagelasticiteit te onderzoeken in verband met uw prijsvariaties.

Marktdynamiek

Als het gaat om e-commerce, is dynamische prijsstelling ongetwijfeld de sleutel tot succes. Met dynamische prijzen kunt u de prijs van uw producten direct wijzigen. Dit in reactie op de huidige marktomstandigheden en realtime vraag en aanbod. Als gevolg hiervan kunt u deze methode gebruiken om agressiever achter uw doelmarkt aan te gaan. In het licht van concurrentie helpt dit u het marktaandeel te vergroten.

De toekomst

Bij het ontwikkelen van een Amazon-prijsplan en het kiezen van de beste prijzen voor uw bedrijf, is het van cruciaal belang om een duidelijk inzicht te hebben in uw doelen, evenals de kosten van uw producten en eventuele extra kosten waarmee u rekening moet houden. Het is aan jou om een globaal prijsplan op te stellen dat de omzet en winstgevendheid van je bedrijf zal verhogen.

Bel het telefoonnummer van de ondersteuningsdesk van Amazon nummer als je meer wilt weten of antwoord wilt krijgen op aanvullende vragen. Om direct hulp te krijgen, kun je live chat gebruiken of een e-mail sturen met je vraag om betere antwoorden te krijgen.





Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?