Wat is PayPal-fout 10002?

kwestie 

PayPal gaf API-foutcode 10002, samen met een van de berichten die in de volgende paragrafen worden beschreven, afhankelijk van de API die u gebruikt.

Oorzaken en oplossingen

Dit probleem treedt vaak op wanneer de machtigingen van uw PayPal-account onjuist zijn ingesteld. Als u wilt dat een derde partij namens u API-verzoeken uitvoert, moet u deze specifieke toestemming geven. Als je dit al hebt gedaan, maar nog steeds foutcode 10002 krijgt, is het mogelijk dat je winkelwageninstellingen de oorzaak zijn. Uw leverancier moet toegang hebben tot het primaire e-mailadres dat is gekoppeld aan het PayPal-account waarvoor hij de externe API-aanroep doet. Ze moeten dit e-mailadres toevoegen aan het API-script dat namens u de API-aanroep doet.

Als u API's van derden aanroept zonder een leverancier te gebruiken en nog steeds deze fout krijgt, kan dit te wijten zijn aan een van de volgende oorzaken:
  • API-informatie die onjuist is — Volg de onderstaande stappen om API-handtekening- of API-certificaatreferenties te verkrijgen.
  • Een waarde doorgeven in het veld Onderwerp — Als u geen API-aanroep doet namens een ander persoon, laat u dit veld leeg.
Een van de verschillende mogelijke foutmeldingen gaat gepaard met foutcode 10002. De kans is groot dat u dit bericht te zien krijgt:
  • 10002: Verificatie/autorisatie – gebruikersnaam/wachtwoord onjuist
Deze fout treedt op wanneer u de PayPal-server een ongeldige API-gebruikersnaam en API-wachtwoord geeft, bijvoorbeeld als u:
  • Gebruik in plaats van uw API-login en API-wachtwoord de gebruikersnaam en het wachtwoord voor uw daadwerkelijke PayPal-account. Wanneer u uw API-certificaat en handtekening maakt, produceert PayPal uw API-gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Gebruik voor zowel de Sandbox- als de Live-omgeving dezelfde API-informatie. Voor uw Sandbox- en Live-accounts moet u afzonderlijke API-details genereren.
  • Werk het eindpunt niet bij zodat het naar de Live API-servers van PayPal verwijst.
  • Sla in plaats van.pem uw API-certificaat op als.txt.
  • Voeg op een van de tekens volgende of leidende witruimte toe.
Een van de volgende foutmeldingen kan ook gepaard gaan met code 10002:

  • 10002: Account vergrendeld – Het gebruikersaccount is vergrendeld
  • 10002: Verificatie/autorisatie mislukt – account is vergrendeld of inactief
  • 10002: Interne fout – account is vergrendeld of inactief
  • 10002: Interne fout – Interne fout
  • 10002: Verificatie/autorisatie mislukt – account is niet geverifieerd
  • 10002: Verificatie/autorisatie mislukt – API-toegang is uitgeschakeld voor dit account
  • 10002: Verificatie/autorisatie mislukt – Clientcertificaat is uitgeschakeld
  • 10002: Verificatie/autorisatie mislukt – Interne fout
  • 10002: Verificatie/autorisatie mislukt – Deze aanroep is niet gedefinieerd in de database!
  • 10002: authenticatie/autorisatie mislukt – token is niet geldig
  • 10002: Ontvangstlimiet overschreden – U heeft de ontvangstlimiet overschreden. Deze transactie kan niet worden voltooid
  • 10002: Beperkt account – Account is beperkt
Omdat de referenties verkeerd of ongeldig zijn, treden deze problemen op. Zorg ervoor dat ze correct zijn ingevoerd en probeer het indien nodig opnieuw. Neem contact op met uw accountmanager of dien een ticket in bij Merchant Technical Services als het probleem aanhoudt of als u het niet opnieuw kunt proberen.

U hebt verkeerde API-referenties als u foutcode 10002 krijgt met het bericht 10002: Security Header Invalid. Controleer of de API-inloggegevens zijn gegenereerd met het account dat betalingen zal ontvangen. Als u de Sandbox-omgeving van PayPal gebruikt, in plaats van een Live-account, moet u API-inloggegevens genereren vanuit de Sandbox-bedrijfsaccount.

Controleer ook of uw verzoek naar de juiste omgeving wordt verzonden (Live vs. Test). Zie NVP/SOAP API-eindpunten voor meer informatie over eindpunten. Als u een winkelwagentje gebruikt, vindt u vaak een schakelaar aan het uiteinde waarmee u van Live naar Test- of Sandbox-modus kunt gaan. Controleer of deze schakelaar is ingesteld op de juiste omgeving. Omdat uw winkelwagentje vaak eindpunten beheert, zijn er bovendien enkele nadelen.
Het onjuiste probleem van de beveiligingsheader kan ook worden veroorzaakt door overtollige spaties of tekens in de gebruikersnaam, het wachtwoord of de handtekening. Controleer op onnodige spaties aan het einde van het wachtwoord of de handtekening, die typisch zijn wanneer u inloggegevens in uw winkelwagentje plakt.

Inloggegevens voor API-toegang verkrijgen
Mogelijk hebt u een API-handtekening of een API-certificaat nodig, afhankelijk van de behoeften van uw winkelwagentje. Hier leest u hoe u referenties voor een API-handtekening of -certificaat kunt krijgen.

U kunt de API-aanmelding, het wachtwoord en de handtekening kopiëren als u API-handtekening selecteert. Plak deze informatie vervolgens in uw winkelwagenconfiguratie of administratiescherm en klik op Gereed. . U kunt op elk moment een API-gebruikersnaam, wachtwoord of handtekening bekijken of verwijderen.

Kopieer uw API-gebruikersnaam en wachtwoord en klik op Certificaat downloaden als u API-certificaat kiest. Sla het bestand op uw harde schijf op. Houd bij waar je het bestand hebt opgeslagen, want je hebt het later nodig bij het instellen van je winkelwagen.

Voorbeeld NVP-antwoorden voor fout 10002

L_ERRORCODE0=10002
L_SHORTMESSAGE0=Beveiligingsfout
L_LONGMESSAGE0=Beveiligingsheader is niet geldig
L_SEVERITYCODE0=Fout

We hebben een geavanceerde Bellen PayPal Klantenservice structuur om alle soorten technische en functionele fouten met een hoog tevredenheidspercentage te bieden. We houden onszelf ook op de hoogte van alle bijgewerkte en rectificatiemethoden en oplossingen om geen middel onbeproefd te laten terwijl we u van dienst zijn, bel ons op Bellen Paypal klantenservices en krijg volledige hulp.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?