HOE KUNT U IN 2021 MEER DAN UW CONCURRENTEN VERKOPEN OP EBAY

 

Geld verdienen door te verkopen op eBay is geen rocket science. Verkopers op eBay moeten daarentegen constant zijn in hun inspanningen om aanbiedingen te optimaliseren. Kortom, optimalisatie helpt bij het vergroten van de zichtbaarheid van uw producten en merk op zowel zoekmachines als eBay. Met de juiste procedure voor het optimaliseren van eBay-aanbieding moet het doel zijn om effectieve manieren toe te passen om potentiële klanten aan te trekken.

In dit artikel zullen we de talrijke verkooptactieken van eBay doornemen die u kunnen helpen uw concurrenten in 2021 te overtreffen, meer te verkopen en het aantal conversies te verhogen.

Dus, hoe kunt u potentiële kopers ertoe brengen uw productpagina's te bezoeken en hen te overtuigen om te kopen? Lees verder voor meer informatie!

1. Neem alle relevante trefwoorden en woordgroepen met een hoog zoekvolume op in uw eBay-aanbiedingen. U moet het onderscheid tussen algemene en long-tail zoekwoorden begrijpen.

  • Generieke zoekwoorden zijn eenvoudig en uiterst concurrerend.
  • Long-tail zoekwoorden zijn specifieker en zijn ontworpen voor een specifieke zoekopdracht met een lage mate van concurrentie.
Ga ook uitgebreid in op het product dat u verkoopt en benadruk de belangrijkste kenmerken en voordelen. Zorg ervoor dat uw beschrijving beknopt en to-the-point is.

2. Geef uw doelgroep alle details over uw artikelen, inclusief hun kenmerken, specificaties, voordelen en toepassingen. Zorg ervoor dat u alle productdetails invult en waar van toepassing nauwkeurige informatie verstrekt. Als u het detailgedeelte correct schrijft, kunt u zelfs overeenkomen met de zoekresultaten van uw potentiële klanten. Is dat niet ongelooflijk!?

Om aan de zoekopdracht van elke prospect te voldoen, gebruikt eBay doorgaans trefwoorden die in het informatiegebied worden vermeld. Zorg er daarom voor dat elk woord telt!

3. Een andere factor die aandacht vereist, is de producttitel. Als eBay-verkoper is het van cruciaal belang om alle benodigde informatie in de producttitel op te nemen. U kunt bijvoorbeeld de kleur, maat, modelnummer, merknaam, mogelijke varianten en andere belangrijke details vermelden om uw doelgroep te helpen beslissen om de goederen al dan niet te kopen.

Creëer een uitstekende producttitel voor uw eBay-aanbiedingen en ga nog een stap verder door een geschikter publiek naar uw productpagina te leiden.

4. Terwijl u zich op andere belangrijke taken concentreert, moet u niet vergeten om waar mogelijk UPC's (Universal Product Codes) of ISBN's (International Standard Book Numbers) te gebruiken. jouw producten. Op deze manier kan het relevante publiek uw producten gemakkelijk vinden in zoekmachines.

Verkopers hebben hun eigen gebied op eBay waar ze deze unieke codes kunnen schrijven. U moet er alles aan doen om het gebruik van de toegewezen velden te maximaliseren.

5. Biedt u uw consumenten gratis verzending aan? Waarom niet, toch?

Het is tijd om uw verzendstrategieën opnieuw te evalueren als u niet eerder heeft overwogen om gratis verzending aan uw vaste klanten aan te bieden. Verkopers die gratis verzending aanbieden, kunnen een voorkeursbehandeling krijgen op het eBay-platform. Dus, om de bekendheid van uw merk te vergroten en gelijke tred te houden met uw concurrenten, kunt u overwegen om uw klanten gratis verzending aan te bieden.

6. Terugbetalingen toestaan is een andere manier om je eBay-aanbiedingen te verbeteren. Retourzendingen zijn bedoeld voor eBay-klanten, niet voor zoekmachines. Als je dat nog niet hebt gedaan, maak dan een retourbeleid voor je consumenten of breng de nodige wijzigingen aan in je bestaande retourbeleid om het voor je vaste klanten gemakkelijker te maken om de dingen die ze hebben besteld te retourneren. eBay geeft de voorkeur aan handelaren die producten aanbieden met een retourbeleid.

Het kan geen kwaad om uw consumenten geld terug te geven. Klanten hoeven misschien niet terug te keren als uw productbeschrijving goed is geschreven en de foto's alle ingewikkelde functies laten zien.

7. Foto's laten een indruk achter bij een eventuele koper. Als u twee of meer productfoto's gebruikt (hoe meer hoe beter), kunt u meer klikken krijgen dan u denkt. Het gebruik van meer productfoto's betekent dat u potentiële consumenten meer informatie biedt om hen te helpen beslissen en een weloverwogen aankoop te doen.

Beschrijvingen worden gebruikt om te begrijpen waar het product over gaat, welke voordelen het biedt aan gebruikers en hoe het kan worden gebruikt. Afbeeldingen daarentegen geven een algemeen beeld van hoe het product eruitziet en of het voldoet aan de wensen van een potentiële koper. verwachtingen. Een beschrijving alleen zal niet voldoende zijn om het kopende publiek te overtuigen om een aankoop te doen.

8. Veel nieuwe leveranciers geven prioriteit aan het verkopen van de duurste dingen in hun catalogus. Dit is een totaal verkeerde strategie. Een handelaar moet eerst goedkopere artikelen verkopen en positieve feedback ontvangen over bestellingen die zijn geplaatst voor hun geleverde producten. Zodra u een paar positieve recensies in uw merkportfolio heeft, kunt u de duurdere dingen gaan verkopen en promoten.

Deze strategie geeft uw merk een boost bij een redelijk laag risiconiveau en in een vroeg stadium. U krijgt meer vertrouwen en geloofwaardigheid voor uw bedrijf wanneer het kopende publiek de positieve feedback ziet die u over uw producten hebt ontvangen. En waarschijnlijk kunt u dan verder met uw dure productassortiment. Het opbouwen van vertrouwen is immers enorm belangrijk als het gaat om het online verkopen van producten.

9. Een andere strategie om de zichtbaarheid van producten te vergroten, is door unieke kortingen en aangepaste promoties te bieden. Bijna iedereen wil een goede deal, of het nu gaat om een kleine aankoop of een grote bestelling. Maak optimaal gebruik van promoties door gepersonaliseerde couponcodes te creëren voor verschillende soorten kopers en door speciale aanbiedingen en kortingen te bieden aan diegenen die constant op zoek zijn naar een koopje. Met eBay's Promotiemanager kun je ze eenvoudig maken.

Aanbiedingen en kortingen worden van tijd tot tijd aangeboden om het kopende publiek betrokken te houden en hen te motiveren om nog meer uit te geven terwijl de aanbiedingen nog beschikbaar zijn.

U kunt veel doen om de zichtbaarheid van uw eBay-winkel als eBay-verkoper te vergroten. U kunt bijvoorbeeld vaste klanten of nieuwe kopers die meer dan een bepaald bedrag uitgeven gratis verzending geven. U kunt ook BOGOF-aanbiedingen doen door een minimumafnamevereiste op te leggen. Kortingen of prijsverlagingen kunnen ook worden doorgevoerd om voorraden op te ruimen van producten die niet goed zijn verkocht.

10. E-mailmarketing is een andere fantastische strategie om de zichtbaarheid van uw eBay-winkel te vergroten. eBay biedt een verscheidenheid aan diensten om de interesse van de koper te behouden. Na hun eerste aankoop kunt u via e-mail contact opnemen met uw nieuwe kopers.

Gebruik e-mailmarketing om uw prospects te betrekken door u te abonneren op uw nieuwsbrieven en regelmatig de nieuwste productupdates te ontvangen. De e-mailontwerptools van eBay kunnen worden gebruikt om verbluffende nieuwsbrieven te maken voor periodieke distributie.

De bovengenoemde tips helpen je het optimalisatieproces van eBay-aanbiedingen onder de knie te krijgen, de algehele zichtbaarheid te verbeteren en meer verkopen te maken. De eenvoudige en gemakkelijke stappen die in de blog worden genoemd, zijn om de gebruikerservaring soepel te laten verlopen. adviseur ebay bellen voor elke vraag.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?