10 best practices voor het optimaliseren van eBay-aanbiedingen

 

Zodra je je eBay-verkopersaccount hebt ingesteld, is het tijd om dingen te koop aan te bieden. Hoe succesvol u omgaat met de vele componenten van een goede vermelding, kan uw organisatie maken of breken, omdat het uw conversiepercentages zal helpen verhogen.

Een titel, foto en beschrijving zijn slechts het begin van een eBay-aanbieding. Als u het absolute minimum doet, krijgt u op zijn best maar zoveel verkopen, dus laten we ervoor zorgen dat u voorbereid bent op het succes van uw listing.

Er zijn een paar dingen die uw vermelding moet bereiken. Het moet het zoekresultaatalgoritme van eBay voor zich winnen en conversies genereren, naast het aantrekken van kopers. Effectieve optimalisatie van eBay-aanbieding gaat verder dan het verkrijgen van een hogere positie in de zoekresultaten en moedigt potentiële kopers aan om een aankoop te doen.

Goed geschreven beschrijvingen, snelle verzendlabels en product-ID's zijn slechts enkele van de manieren om kopers naar uw vermeldingen te trekken. Hier zijn onze beste tips voor het optimaliseren van uw eBay-vermeldingen om het aantal conversies te verhogen en uw verkooppositie te verbeteren.

10 manieren om uw eBay-vermelding te optimaliseren

Laten we, om je een voorbeeld te geven van een goede eBay-aanbieding, eens kijken naar Nutriflair en hoe ze hun eBay-aanbieding hebben opgezet.

1) Begin met een sterke titel

Eerste indrukken zijn belangrijk, en uw titel is het eerste gezicht dat potentiële kopers van uw goederen zien.

Maak gebruik van het feit dat je maximaal 80 tekens kunt gebruiken voor titels in een eBay-productvermelding. Uw titel biedt u de mogelijkheid om direct klanten te trekken. Het belang van zoekwoorden in een pakkende titel is vrijwel vanzelfsprekend.

Gebruik waar mogelijk 2-3 trefwoorden in uw titel, zoals de merknaam, productkleur, productkenmerken of -kenmerken en staat.

De titel van Nutriflair benadrukt hun merk, productdetails en hoeveelheid/portiegrootte, zodat kopers snel het exacte product kunnen identificeren waarnaar ze op zoek zijn.

Gebruik zinnen als "NWT" (nieuw met tags) of "GUC" (goede gebruikte staat) in uw titel om klanten te helpen uw product op te merken terwijl ze door hun zoekresultaten bladeren. Afhankelijk van het soort dingen dat je verkoopt, kun je ze geruststellen door termen als 'origineel' of 'authentiek' aan het begin van je titel op te nemen.

Probeer altijd kenmerken toe te voegen die de kwaliteit en constructie van uw product het beste illustreren.

2) Voeg indien mogelijk een ondertitel toe

Tegen een meerprijs kunt u een ondertitel (maximaal 55 tekens) toevoegen aan sommige soorten productvermeldingen. Ondertiteling kan de interesse van kopers in uw producten vergroten en u tegelijkertijd meer ruimte bieden om de belangrijkste elementen van de items die u verkoopt te benadrukken. Wanneer bezoekers Geavanceerd zoeken gebruiken, worden ondertitels weergegeven.


Nutriflair voegt een ondertitel toe aan een al beschrijvende titel, met de nadruk op extra voordelen, zoals de aanduiding Certified Organic.

Een ondertitel geeft u de mogelijkheid om de meest aantrekkelijke kenmerken van uw product in één oogopslag te benadrukken.

U kunt ondertitels nuttiger maken door informatie op te nemen die niet in de titel past, extra trefwoorden, enzovoort.

U kunt ook andere voordelen toevoegen, zoals seizoensgebonden promoties, besparingen tegen aanbevolen verkoopprijzen, aanbiedingen voor gratis levering of een andere promotionele activiteit die in detail wordt uitgelegd in uw productbeschrijving.

3) eBay Fast 'N Free-tags toevoegen

eBay Fast 'N Free is het snelle verzendingsprogramma van eBay, wat aangeeft dat een item zonder extra kosten is verzonden. Deze kritische differentiatie maakt uw vermelding niet alleen concurrerender, maar helpt ook bij het converteren door een gevoel van urgentie te creëren met de bevestigde leveringsdatum en afteltimer. Wanneer shoppers alleen zoeken naar artikelen met snelle verzending, krijgen listings met de Fast 'N Free-tag meer aandacht in de zoekresultaten en filteropname.




Wanneer verkopers de eBay Fast 'N Free-tags in hun aanbiedingen opnemen, hebben we de verkoop met tot wel 112 procent zien stijgen. Ontdek hoe u in aanmerking komt voor de snelle verzending-badge van eBay door meer te lezen over hun programmavereisten.

Tip: Verkopers van Deliverr komen automatisch in aanmerking voor eBay Fast 'N Free wanneer je Deliverr gebruikt om je eBay-bestellingen uit te voeren.

4) Voeg duidelijke afbeeldingen van hoge kwaliteit toe

U kunt maximaal 12 gratis afbeeldingen per aanbieding op eBay hebben, wat betekent dat u uw product vanuit alle hoeken kunt laten zien, eventuele gebreken of problemen met de staat van uw item duidelijk kunt documenteren en kopers het best mogelijke perspectief van uw item kunt bieden.

Foto's moeten van acceptabele kwaliteit zijn en aan de langste zijde een minimale lengte van 500 pixels hebben. Zorg ervoor dat uw afbeeldingen duidelijk, goed verlicht en overzichtelijk zijn. Randen, bijschriften en illustraties zijn niet toegestaan op uw afbeeldingen en u moet het auteursrecht bezitten op elke afbeelding die u gebruikt. U moet auteursrechtvrij materiaal gebruiken als u zelf geen foto kunt maken. Stockfoto's zijn alleen toegestaan op eBay-aanbiedingen als ze uit de eBay-productcatalogus komen.

In hun afbeeldingsrol maakt Nutriflair van de gelegenheid gebruik om nog meer productspecificaties voor hun artikel te benadrukken. Zo hebben shoppers in één oogopslag aanvullende voedingsinformatie.

Met foto's van hoge kwaliteit kunt u uw product in het best mogelijke licht presenteren en de kans op een verkoop vergroten. Hier zijn enkele tips om de best mogelijke foto's te maken:
  • Gebruik een statief of een stevig oppervlak om onscherpte te voorkomen
  • Sla de flits over (zorg ervoor dat de ruimte goed verlicht is en zet de flits uit)
  • Maak foto's met een hoge resolutie door de instellingen van uw camera aan te passen
  • Vul de fotolijst met je item
  • Leg elke hoek vast
  • Toon indien van toepassing de schaal van je item naast een ander, zoals een liniaal of munt
  • Gebruik geen filters of aanpassingen
  • Zoom in om details te markeren
  • Houd de achtergrond duidelijk en overzichtelijk

5) Neem alt-tags voor afbeeldingen op in uw objectbeschrijving

Het toevoegen van alt-tags aan foto's lijkt misschien een onnodige stap, maar de voordelen van SEO en toegankelijkheid van vermeldingen maken het de moeite waard.


Als een afbeelding op een webpagina om welke reden dan ook niet kan worden geladen, zijn alt-tags of alt-beschrijvingen geschreven materiaal dat in plaats daarvan verschijnt. Ze zijn vooral handig wanneer een klant een trage internetverbinding heeft of visueel gehandicapt is en ondersteunende technologie gebruikt.




Door met de muis over de foto's van Nutriflair te gaan, kun je de alt-tekst bekijken, wat ervoor zorgt dat zelfs als de afbeeldingen niet worden geladen of iemand ze niet kan zien, ze weten wat er wordt getoond.

Maak er bij het schrijven van alt-tekst geen zoekwoordsoep van. Alt-tekst moet beschrijvend zijn, niet veel trefwoorden, en specifiek beschrijven wat er in uw afbeeldingen wordt weergegeven.

6) Identificeer trefwoorden om op te nemen in uw titel en itembeschrijving

Het is een goed idee om wat tijd te besteden aan het vinden en opschrijven van de zoekwoorden die verband houden met het artikel dat u verkoopt, voordat u begint met het schrijven van uw productvermelding. Nadat u een lijst met zoekwoorden heeft samengesteld, kiest u de top 3-5 en neemt u deze op in de titel en beschrijving van uw product.

Als u een paar zwarte/skylight Asics® Gel Nimbus 21-hardloopschoenen voor dames in maat 8.5 US verkoopt, zijn uw zoekwoorden mogelijk "Asics" "Gel Nimbus 21" "Black" "Dames" "hardloopschoenen" "hardloopschoenen" "sneakers" "maat 8.5."

"Asics" zou een van uw meest cruciale zoekwoorden kunnen zijn. "Gel Nimbus 21" is een naam voor een soort gel. "Vrouwen" Uw titel kan bijvoorbeeld "Nieuw in doos: 8.5" zijn, waarbij 62 van de 80 mogelijke tekens voor uw titel worden gebruikt.

Voor Nutriflair zijn enkele van de sleutelwoorden die opvallen 'natuurlijk', 'biologisch', 'ceylon' en 'kaneel'. Bekijk hoe ze duidelijk en beknopt worden weergegeven in de beschrijving.

7) Vind de goede plek van de inhoud voor uw beschrijving

U wilt niet te veel of te weinig tekst geven als u een conventionele beschrijving gebruikt. Kopers kunnen lange, duidelijke uitleg met veel tekstblokken vermoeiend vinden, terwijl korte beschrijvingen met weinig details hen met onopgeloste vragen kunnen achterlaten.

Uw artikelbeschrijving moet de essentiële voordelen of kenmerken van uw goederen duidelijk uitleggen, inclusief de merknaam, maat, kleur en staat, en eventuele vragen van uw klanten beantwoorden.


Een nog geavanceerdere tip is om een verbeterde beschrijving te gebruiken, wat Nutriflair doet. Daarover meer in onderstaande tip.

8) Gebruik een sjabloon om een uitgebreide beschrijving te maken

Op eBay kunnen verkopers een mini-website van één pagina maken met behulp van eBay-sjablonen. Ze kunnen vervolgens afbeeldingen, opmaak en andere hulpmiddelen gebruiken om een gedetailleerde, goed ontworpen en boeiende beschrijving te maken.



Nutriflair bespreekt hun belangrijke waardepunten in hun beschrijvingssjabloon voordat ze foto's tonen die voordelen aantonen. Ze hebben een gecertificeerd biologisch zegel toegevoegd om hun referenties aan te tonen, en hun beschrijving geeft aan dat verzending gratis is binnen de onderste 48 staten.

9) Gebruik product-ID's en artikelspecificaties

Deze stap is niet altijd nodig, maar het is nog steeds een goed idee om het te doen. Specificiteit is een game-changer als het gaat om het zo goed mogelijk maken van uw productvermelding.

De kans dat klanten uw productvermeldingen vinden, is groter als u zoveel mogelijk specificaties opneemt, zoals product-ID's en kwalificaties.

Dit kan het typen van de talrijke kleuren of maten zijn waarin uw artikel beschikbaar is, evenals de kwalificatie van het type maat (heren-, dames-, kinder-, enz.), verschillende doeleinden en bijvoeglijke naamwoorden die aan uw artikel kunnen worden gekoppeld.



Nutriflair bevat artikelspecificaties en alle andere beschikbare technische informatie, zodat wanneer iemand naar het exacte product zoekt, het gemakkelijk wordt weergegeven.

10) Investeer in klanttevredenheid en verzamel beoordelingen

Maak tot slot een A+ klantervaring tot een prioriteit. Dit helpt je niet alleen loyaliteit en herhaalaankopen te vestigen, maar het helpt je ook om je beoordelingen te verbeteren.



Recensies worden onder uw titel bovenaan uw vermelding weergegeven, wat een sterke eerste indruk op uw bezoekers geeft. De beoordelingen van Nutriflair worden ook vermeld onder hun beschrijving voor shoppers die meer willen weten over het product en wat andere mensen erover te zeggen hebben.


Tip: Bekijk de verschillende beoordelingstools die u kunt gebruiken en andere manieren om beoordelingen op eBay te krijgen.

En dat waren onze 10 tips voor het optimaliseren van je eBay-aanbiedingen! Ik hoop dat het je helpt, en veel plezier met de verkoop!

Dit zijn dus 10 best practices voor het optimaliseren van eBay-aanbiedingen
, voor meer informatie over de procedure kunnen de gebruikers contact opnemen met het team van technici van ebay nederland , ook kunnen de experts om de benodigde hulp worden gevraagd via de optie van livechats en e-mails, op deze manier blijft de hulplijn open voor de mensen de hele tijd, dus dit stelt de gebruikers in staat om op hun gemak verbinding te maken met de technici.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?