Hoe u eBay-aanbiedingen kunt optimaliseren - een eBay-onderzoek op basis van 1,5 miljard weergaven van aanbiedingen

Anderhalf jaar onderzoek werd uitgevoerd door een eBay-winkelervaringsgroep, waaronder 1,5 miljard weergaven van eBay-vermeldingen, meer dan 300 uur aan focusgroepen en interviews met zowel kopers als verkopers. Allemaal in een poging om de vraag te beantwoorden: "Waar zoeken kopers naar in een eBay-aanbieding?"

De lessen leren je hoe je eBay-aanbiedingen kunt verbeteren om de verkoop te verhogen.

Dit is wat ze ontdekten...

3 dingen die kopers zoeken in een eBay-vermelding

In het bericht van deze week ga ik de onderzoeksresultaten van eBay delen en uitleggen hoe je eBay-vermeldingen kunt optimaliseren met de inzichten van het onderzoek om je eBay-verkopen te vergroten.

Dit bericht is gebaseerd op een opname van de presentatie van Jason Fletchall op de verkoperstop van eBay in 2015.

Daar gaan we…

3 fasen voor winkelen op eBay

De winkelervaringsgroep bij eBay heeft hun bevindingen gedestilleerd tot drie hoofdfasen bij het winkelen op eBay:
  1. Leren
  2. Vergelijken
  3. Overzetten

Fase #1: Leren

Op eBay is het eerste wat een koper normaal doet, proberen meer te weten te komen over de productcategorie. Op zoek naar een antwoord op de vraag "Wat is belangrijk in deze productcategorie?"

Hier is een voorbeeld: Bob plant een kampeervakantie en wil een camera kopen om de ervaring vast te leggen. Hij weet niets van camera's, dus zijn eerste stap zou zijn om door eBay-aanbiedingen te kijken om te zien wat de belangrijkste aspecten van kopen zijn. een camera zijn.

Bob gaat de camera meenemen op reis, daarom zal hij hoogstwaarschijnlijk op zoek zijn naar een stevige camera die waterbestendig, schokbestendig enzovoort is. Op dit punt zal Bob zijn opties terugbrengen tot een bepaalde camera die hij wil kopen.

Probeer CrazyLister gratis! Maak eenvoudig professionele, voor mobiel geoptimaliseerde eBay-aanbiedingen

Hoe kunt u uw potentiële klanten helpen 'leren'?

Als het erom gaat leren eenvoudig te maken, benadrukt Jason de noodzaak van 'consistentie'.

Onderzoek de eBay-aanbiedingen van uw concurrenten. Onderzoek de kenmerken, facetten en "in the box"-lijsten van het item. Maak het potentiële kopers eenvoudig om meer te weten te komen over het product, de kenmerken en de toepassingen ervan.

Zorg ervoor dat uw eBay-advertenties dezelfde functies bevatten als die van uw concurrenten, zodat potentiële kopers gemakkelijk kunnen achterhalen "wat essentieel is voor dit specifieke product?"

Deze studie ondersteunt onze strategie om de essentiële aspecten die kopers zoeken op een visuele, snelle en gemakkelijke manier te benadrukken:

* Excuseer mijn gebrek aan ontwerpvaardigheden; we hadden toen nog geen CrazyLister, dus ik moest Photoshop leren.



Op onze eBay-advertenties kun je zien hoe we "visueel" vermelden dat de GPS wordt geleverd met: spraaknavigatie, flitspaalalarm, touchscreen en een Windows-besturingssysteem.

Even terzijde: mensen nemen afbeeldingen 60.000 keer sneller waar dan tekst; Ik bespreek dit in ons essay over de elementen die 's werelds beste eBay-verkopers in hun aanbiedingen gebruiken om de eBay-verkoop te stimuleren.

De meeste van onze concurrenten benadrukten deze voordelen ook, dus we hebben het onze potentiële klanten eenvoudig gemaakt om er meer over te weten te komen.

Hier is nog een voorbeeld van hoe we afbeeldingen hebben gebruikt om consumenten te helpen bij het leren kennen en verbeteren van onze eBay-vermeldingen:
hoe ebay-vermeldingen te optimaliseren - voeg de belangrijkste functies op een visuele manier toe

Zie je de 2 jaar garantie-badge bovenaan? We merkten dat de meeste eBay-aanbiedingen van onze concurrenten een garantie van één jaar hadden, dus we wisten dat potentiële klanten deze functie in onze goederen zochten.

We onderzochten de impact van de verlenging van de garantieperiode op de verkoop. Daarmee hebben we twee vliegen in één klap geslagen:
  1. Ten eerste waren we "consistent" met onze concurrenten door kopers voor te lichten over het belang van garanties bij de aankoop van een GPS.
  2. Ten tweede waren we in staat om beter te presteren dan de concurrentie door een superieur koopje te bieden op een belangrijke factor.
Laten we teruggaan naar Bob en zijn zoektocht naar een camera voor zijn reis - Bob heeft nu de ruimte van de camera leren kennen en heeft besloten welk model hij wil.
Vervolgens wil hij vergelijken en beslissen bij welke verkoper hij deze camera moet kopen...

Fase #2: Vergelijken

Dus nu weet Bob van het cameramodel dat hij wil kopen, maar er is een overvloed aan eBay-berichten van meerdere verkopers die dezelfde camera aanbieden.

Bob wil de vele verkopers analyseren en het beste alternatief kiezen voor zijn behoeften op het gebied van prijzen, service, verzendmethoden, retourbeleid, enzovoort...

Hoe kunt u uw potentiële klanten helpen om te 'vergelijken'?

Het essentiële punt dat Jason hier maakt, is "differentiatie" - hoe verschilt uw aanbod voor een bepaald artikel van dat van andere verkopers?

Dit brengt me bij de noodzaak van aandacht, die ik in bijna elke post bespreek.

In mijn vorige essay over eBay-hacks hebben we geleerd hoe we de verkoop van eBay kunnen verhogen van niets tot $ 100k per maand door te focussen, focussen, focussen!

Differentiatie is waar je je beste kwaliteiten kunt laten zien!

Als u de beste klantenservice op eBay belooft, is dit het gebied om het te zeggen, zodat klanten die uw eBay-aanbiedingen met anderen vergelijken, kunnen zien hoe u zich onderscheidt op het gebied van klantenservice. Sta klanten toe om u gemakkelijk te "vergelijken" met anderen en bepaal uw concurrentievoordeel.

Het niet weten of niet duidelijk vermelden van uw concurrentievoordeel in uw eBay-aanbiedingen is een van de meest kritieke eBay-verkoopfouten die uw bedrijf zullen doden.

Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk "itemspecificaties" invult bij het maken van een eBay-aanbieding. Het is van cruciaal belang voor het filteren van de zoekresultaten op eBay.

Terug naar Bob…

Eindelijk wil Bob zich bekeren.

Probeer CrazyLister gratis! Maak eenvoudig professionele, voor mobiel geoptimaliseerde eBay-aanbiedingen

Fase #3: Converteren

Bob wil ervan worden overtuigd dat deze specifieke eBay-aanbieding, van deze specifieke verkoper, degene is van wie hij moet kopen.

Hij wil weten dat zijn transactie zo eenvoudig mogelijk zal zijn, dat hij zijn camera op tijd voor zijn reis zal hebben, enzovoort...

Volgens het onderzoek van eBay zijn er twee aandachtspunten die moeten worden geactiveerd voordat een potentiële koper iets van je eBay-aanbieding kan kopen:
  1. Vertrouwen
  2. Urgentie

Vertrouwen

Bob wil vertrouwen winnen op drie belangrijke gebieden:
  • Hij heeft er vertrouwen in dat hij een goede deal krijgt.
  • Hij is ervan overtuigd dat hij en de verkoper een geweldige multinationale relatie zullen hebben.
  • Het vertrouwen dat als er iets misgaat of hij ontdekt dat dit niet de camera is die hij wilde, hij deze zonder problemen kan terugsturen.
De 'verkoopgeschiedenis' is volgens eBay een sleutelrol bij het vertrouwen van een klant:


ebay aanbieding verkoopgeschiedenis

"Als een koper ziet dat veel andere kopers het eerder hebben gekocht, ziet hij dat als een vertrouwensindicator", legt Jason uit.
Het feit dat 410 personen dit artikel in het bovenstaande voorbeeld kochten, is een sterke aanwijzing dat mensen de verkoper vertrouwen, en het zal er waarschijnlijk voor zorgen dat meer consumenten zich op hun gemak voelen om zaken met hen te doen.

Dit wordt "sociaal bewijs" genoemd -
  "Wat is sociaal bewijs?" Simpel gezegd, het is het goede effect dat optreedt wanneer iemand ontdekt dat anderen iets doen.”

Ik heb eerder sociaal bewijs behandeld met betrekking tot het opsporen van redenen voor eBay-verkopen en het gebruik van sociale bewijssignalen om eBay-aanbiedingen te optimaliseren.

In een andere post over de beste eBay-verkopers, die ik eerder noemde, legde ik uit hoe ons onderzoek aantoonde dat de meeste van 's werelds beste eBay-verkopers indicatoren van vertrouwen en sociaal bewijs toevoegen om vertrouwen over te brengen.

Laten we nu ingaan op elk van de "vertrouwens"-aspecten:

Vertrouwen dat hij veel krijgt

Het klinkt misschien te simpel om waar te zijn, maar door simpelweg te stellen dat we de beste deal op eBay garanderen, konden we vertrouwenspunten krijgen voor onze eBay-aanbiedingen en de verkoop verhogen.

Hier is een momentopname van een rubriek van onze eBay-aanbieding -



Zorg ervoor dat uw eBay-vermelding duidelijk aangeeft waarom dit een geweldige aanbieding is voor de specifieke demografische klant waarop u zich richt.

Onthoud: je kunt niet alles hebben! Als je de snelste eBay-verlader bent, zorg er dan voor dat je potentiële klanten op de hoogte zijn van je extra waarde: supersnelle verzending!

Hij is ervan overtuigd dat hij een positieve transnationale relatie met de verkoper zal hebben.

Transparantie is volgens onze ervaring de sleutel om een consument te verzekeren dat hij in uitstekende handen is.

Als je een eenmansshow bent, schaam je er dan niet voor; verschuil je niet achter je eBay-veilingen. Integendeel zelfs! Deel dit feit met trots, vertel het je verhaal - laat de koper weten dat de oprichter en CEO van het bedrijf (zelfs als het een eenmanszaak is) degene zal zijn die op zijn berichten zal reageren en zijn aankopen zal verzenden! Het heeft een wonderbaarlijk effect op de zelfverzekerdheid.

Niets is krachtiger dan de waarheid.” Nkosazana Amaka Imani

Bekijk de eBay-pagina van deze verkoper -


ebay-vermelding vertrouwensindicator

Hij laat zichzelf, zijn vrouw en zijn kinderen zien! Ik doe graag zaken met hem!

Meer hierover in de eBay-verkoophacks onder "Vertrouwen en authenticiteit overbrengen.

Het succesverhaal van Philip Bourdon - hoe deze verkoper zijn eBay-verkopen met 76 procent verhoogde met een simpele verandering - is een ander voorbeeld van openheid die zijn magie bewerkt.

Door een foto van zichzelf in zijn eBay-aanbieding op te nemen, kon Peter zijn verkoop verbeteren -


Pro-tip: wees de eerste die zich beweegt - laat uw potentiële klanten zien dat u betrouwbaar bent, verschuil u niet achter uw eBay-aanbieding!

Het vertrouwen dat als er iets misgaat of hij ontdekt dat dit niet de camera is die hij wilde, hij deze zonder problemen kan terugsturen.
Het is de beste methode om uw potentiële klanten op dit punt te overtuigen door te laten zien dat u de zaken goed hebt geregeld voor al uw eerdere klanten.

Voeg getuigenissen toe aan je eBay-aanbieding en deel je feedback. Als je nog niet veel klanten of feedback hebt, focus je dan op kwaliteit in plaats van op aantal en vraag 2-3 getuigenissen van klanten met afbeeldingen aan. Het heeft een grote impact en veel "vertrouwenspunten" voor uw eBay-aanbieding.

Zorg ervoor dat u een concurrerend retourbeleid opneemt bij het maken van uw eBay-aanbieding! (Zorg ervoor dat je weet wat je c is.)

Urgentie

Wat betekent de "Dringendheid" van eBay?

Het 'veilingformaat' wordt bijvoorbeeld gebruikt wanneer een deadline wordt gesteld voor een mogelijke consument om een beslissing te nemen.

Jason stelt ook "aanbiedingen voor beperkte tijd" voor - je zou op je eBay-aanbieding kunnen zeggen dat de huidige prijs X dagen goed is voordat hij omhoog gaat.

Het gedeelte 'Waarom kopen'

Jason legt uit hoe een interessant systeem bepaalt wat potentiële consumenten te bieden hebben om de conversieratio's te verhogen.

Dit zijn de "waarom kopen" verkoopargumenten die eBay intern gebruikt, zoals weergegeven in de onderstaande schermafbeelding, en ze zijn specifiek voor de koper! Dit betekent dat op basis van talloze gegevens die eBay heeft met betrekking tot onze koopgewoonten, jij en ik verschillende verkooppraatjes kunnen zien —

Optimaliseer eBay-aanbieding met 'waarom kopen'

Zoals je kunt zien, heeft eBay vastgesteld dat de volgende voor mij de meest essentiële verkoopfuncties zijn:
  1. "Gratis verzending" - wat correct is; maar ik woon in Israël, waar verzending niet vanzelfsprekend is
  2. "Beperkte hoeveelheid resterend" - eBay zet me onder druk om een keuze te maken.
  3. "Meer dan 50% verkocht" - U weet al wat het betekent... Dat klopt - een traditioneel "Sociaal bewijs" onderdeel.
Het is intrigerend om Jason deze methode te horen uitleggen en hoe eBay potentiële consumenten "duwt" om te converteren -

Vanwege een gebrek aan technische kennis of zwakke technische achtergronden, kunnen de gebruikers tijdens het gebruik van de ebay-service problemen en fouten krijgen, voor een ogenblik, evenals de meest nauwkeurige oplossing voor alle mogelijke problemen en fouten waarmee gebruikers contact kunnen opnemen met de experts van ebay bellen De hulplijnen staan altijd open voor de hulp van de gebruikers is niet zo'n probleem met betrekking tot de service dat het team van experts er mogelijk niet in slaagt de experts op te lossen zijn zeer goed opgeleid en zijn ook goed gecertificeerd door het team van technici.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?