Hoe een PayPal-terugboeking in 2021 bestrijden? (Beheer claims, geschillen en terugvorderingen!)

 PayPal is overal beschikbaar en zorgt voor snelle verkopen en betalingen. In het vierde kwartaal van 2019 verwerkte PayPal in totaal meer dan $ 199 miljard aan betalingen en voegde 9,3 miljoen nieuwe actieve accounts toe. De statistieken zijn werkelijk verbluffend, aangezien PayPal nu algemeen wordt beschouwd als de gouden standaard voor een veilige manier om goederen en diensten van overal ter wereld te kopen en verkopen.PayPal heeft een aantal beleidsregels in petto die voorkomen dat zowel kopers als verkopers fraude en een dergelijke techniek wordt een 'PayPalchargeback' genoemd, die de belangen van kopers behoudt in geval van ongeldige betalingen.

Maar terugboekingen zijn een veel voorkomende manier geworden om handelaren te bedriegen en nemen exponentieel toe. Dus, hoe een PayPal-terugboeking in 2021 te bestrijden? Hier is alles wat u moet weten over terugvordering en hoe u de maatregelen kunt nemen om dit te voorkomen en te bestrijden.

Wat is een PayPal-terugvordering?

Een terugboeking wordt "geïnitieerd door de klant wanneer hij / zij contact opneemt met de betalingsuitgevende organisatie om een terugbetaling of terugboeking van de betaling aan te vragen", aldus PayPal. Er vindt een terugboeking plaats wanneer een klant een betaling betwist, bijvoorbeeld wanneer de betaling is gedaan zonder toestemming of wanneer de verkoper een ongewenst of defect product heeft verzonden, enzovoort."

PayPal vertegenwoordigt de verkoper/verkoper in situaties waarin communicatie tussen de uitgevende bank van de klant en de verkoper vereist is. Een terugvordering kan worden aangevochten door het overleggen van de juiste papieren, zoals onder meer een verkoop- en verzendingsbewijs.

Tot die tijd houdt PayPal de betaling aan de verkoper vast en bevroren totdat de terugvordering is opgelost. Als de terugvordering geldig is, verliest de verkoper de betaling plus een terugvorderingstoeslag van $ 20. Als de koper het geschil verliest, wordt de betaling naar de handelaar verwerkt.

Hoe een terugvordering indienen op PayPal?

Een koper kan om verschillende redenen een terugvordering indienen bij PayPal, bijvoorbeeld wanneer zijn of haar PayPal-rekening wordt gebruikt voor een illegale transactie. Andere vormen van onenigheid zijn onder meer wanneer een klant een beschadigd of onnauwkeurig goed ontvangt, de doos leeg is of de klant twee keer voor hetzelfde artikel in rekening wordt gebracht.

Kopers kunnen ook een terugvordering indienen als de goederen niet komen. Hoewel niet alle terugboekingen frauduleus zijn, is er een wijdverbreide Paypal-terugvorderingszwendel die veel controverse heeft veroorzaakt, omdat mensen het gebruiken voor hun eigen gewin terwijl ze handelaren en verkopers aanzienlijke verliezen toebrengen.

De procedure voor het indienen van een terugboeking met Paypal 2021 is heel eenvoudig. Het houdt meestal in dat een koper contact opneemt met zijn/haar debet- of creditcardmaatschappij die een ongeautoriseerde transactie meldt of een reeks andere hierboven genoemde redenen aanvoert.

Dit is het moment waarop het kaartuitgevende bedrijf contact opneemt met PayPal en de reeks stappen die worden vermeld in de "Hoe PayPal-terugvordering werkt" plaatsvindt totdat er niet aan een oplossing wordt voldaan.

Hoe werkt PayPal Chargeback?

Om te begrijpen hoe u een terugvordering op PayPal kunt verdedigen, moet u eerst begrijpen hoe een terugvordering op PayPal werkt, dus laten we beginnen:
  1. De klant onderzoekt een verscheidenheid aan producten/diensten voordat hij een aankoop doet.
  2. Hij of zij kan contact opnemen met een uitgevende bank voor een terugboeking van de betaling als de goederen beschadigd waren, niet goed functioneerden of ongewenste producten bevatten, of als het product nooit is geleverd (terugvordering).
  3. PayPal wordt op de hoogte gebracht door de uitgevende bank (die zowel creditcards als betaalkaarten accepteert).
  4. PayPal houdt het geld vast en verklaart het onaantastbaar totdat wordt vastgesteld dat het terugvorderingsverzoek ongeldig is of anderszins.
  5. Zowel de klant als de verkoper worden op de hoogte gebracht van de terugvordering en PayPal verzoekt laatstgenoemde om alle ondersteunende documentatie, zoals verzendbewijs, leveringsbonnen, enzovoort, te overleggen om deze te bevestigen.

Wat is het PayPal Verkopersbeschermingsprogramma?

PayPal Verkopersbescherming is een beleid dat al uw transacties beschermt tegen terugboekingen, terugboekingen en andere daaraan verbonden kosten. Als u iets aan een klant verkoopt en deze de transactie betwist of terugdraait, zult u zeer zeker in staat zijn om de volledige aankoopprijs te behouden. En dit hele proces zal plaatsvinden terwijl u elke vorm van gerelateerde betaalde feed als terugboeking vermijdt. Het is van toepassing op debet- en creditcardtransacties.

Claims van kopers worden normaal gesproken op twee manieren gedekt door het PayPal-programma voor verkopersbescherming. Om te beginnen omvat het onwettige transacties waarbij de koper zegt dat hij of zij geen betaling heeft geautoriseerd. Ten tweede biedt het dekking voor producten die niet worden geleverd. In het geval dat een koper beweert dat hij zijn gekochte item nooit heeft ontvangen, dekt PayPal hem.

De Verkopersbescherming dekt echter geen claims van kopers voor zaken die "aanzienlijk niet zoals beschreven" zijn. Met andere woorden, als de aankoop van de koper niet overeenkomt met wat hij heeft besteld, ontvangt hij de dekking niet. SNAD-klachten kunnen daarentegen gemakkelijk worden voorkomen door een duidelijke beschrijving te geven van de dingen die u verkoopt. Ook zijn communicatie met de kopers, het beantwoorden van hun itemgerelateerde vragen en het oplossen van problemen effectieve manieren om hulp te krijgen.

Hoe een PayPal-terugboeking te bestrijden?

Om verschillende redenen dienen kopers geldige en echte terugvorderingsclaims in bij PayPal tegen een handelaar. Het kan zijn dat ze het product niet hebben ontvangen of dat het niet is wat ze hadden verwacht, enzovoort.

Er zit echter een duistere kant aan, en dat is het gebruik van misleidende methoden om een terugvordering te verkrijgen. Dit is vaak slecht voor de verkopers, omdat ze meestal het product afleveren en de koper zijn geld terugkrijgt plus een terugvorderingsvergoeding. die PayPal oplegt aan de verkoper enzovoort.

Er zijn dus manieren waarop u de terugvorderingsclaim kunt bestrijden die we hieronder hebben genoemd:

1) Praat met de koper

Volgens schattingen is meer dan 40% van de terugboekingen het gevolg van een fout van een handelaar. Het kan eenvoudig worden opgelost door simpelweg met de consument te praten en mogelijke alternatieven te bespreken. Het oplossen van inconsistenties via PayPal-terugbetalingen is beter voor de reputatie van de verkoper en resulteert in minder verliezen.

2) Controleer of het product onder het Verkopersbeschermingsprogramma valt

Controleer zoals gezegd of de bestelling onder het Verkopersbeschermingsprogramma valt of niet. Zo ja, dan staat PayPal de verkoper toe om het volledige bedrag in te houden wanneer een terugvordering wordt uitgevoerd, terwijl hij afziet van eventuele terugvorderingskosten. De verkopers zouden desgevraagd documentatie moeten overleggen.

3) Bekijk het bewijs van Online volgen

PayPal biedt een veilig en beveiligd transactieplatform. Zelfs daarna wordt het blootgesteld aan vele soorten fraude. Het controleren op bewijs van online monitoring is echter een geweldige strategie om terugboekingen van kopers die "ongeautoriseerde transactie" als oorzaak noemen, te verminderen. Als een verkoop 'in aanmerking komt' of 'gedeeltelijk in aanmerking komt', kan dat voorkomen dat de verkoop verloren gaat.

4) Controleer het bewijs van verzending of het bewijs van levering

Het gebruik van een van de verschillende PayPal-terugboekingen 2021, zoals het melden van het product als 'Artikel niet ontvangen', is een van de meest voorkomende methoden die door fraudeurs worden gebruikt om terugbetalingen te stelen. De klant beweert dat hij of zij het product in dit geval niet heeft ontvangen.

PayPal vereist dat verkopers een bewijs van levering of verzending van een online verzendservice uploaden en bewaren. Dit zorgt ervoor dat de verkopers over alle bewijzen beschikken om de levering te valideren en kan worden gebruikt om geschillen over Paypal-terugvorderingen te bestrijden.

5) Reactie op het terugvorderingsbericht binnen 10 dagen

Dit is op dit moment van cruciaal belang. Verkopers moeten volgens PayPal binnen 10 dagen reageren op terugvorderingsclaims. Ze kunnen naar het Resolutiecentrum gaan om te zien of klanten een terugvordering of een geschil hebben aangevraagd. Snel reageren kan u een voorsprong geven op degenen die dagen nodig hebben om te reageren. Hierdoor kunt u contact opnemen met de consument die de claim heeft ingediend en het probleem zo snel mogelijk oplossen.

6) E-mail PayPal met alle documentatie

De gemakkelijkste strategie voor een verkoper om te reageren op een nep- of frauduleus geschil is om alle ondersteunende documenten voor de verkoop en levering van de bestelling aan te bieden. Alles, van communicatiedetails met de koper tot klantgeschiedenis, bewijs van verzending en levering, en levering, evenals de waarschijnlijkheid dat een handelaar te goeder trouw werkt of een koper frauduleuze tactieken gebruikt om de terugvorderingsfunctie van PayPal op te lichten.

7) Controleer de status

Afhankelijk van de omstandigheden kan een terugvordering tot 75 dagen of langer duren. Binnen het Resolutiecentrum kunnen verkopers de status van hun zaak controleren. Dit maakt het gemakkelijker om de status van een claim te volgen en om eventuele verdere documenten of informatie in te dienen waar PayPal om kan vragen, totdat een verkoper een claim wint of verliest.

8) Bezwaar maken tegen de claim

Als de verkoper de claim verliest, werkt deze strategie. Ze kunnen hier beroep aantekenen en de kans bestaat dat de koper de producten terugstuurt in hun huidige staat, die kan variëren van beschadigde tot onjuiste artikelen, enzovoort.

Hoe kan een verkoper PayPal Terugvordering beheren?

Reagerend en professioneel zijn, volgens PayPal, kan de lopende claims helpen verminderen. Verkopers kunnen correcte beschrijvingen, foto's, retourbeleid en andere informatie verstrekken om te voorkomen dat ze betrokken raken bij claims van kopers, waardoor de kans op terugvorderingen en andere problemen wordt verkleind.

Een terugvordering brengt, zoals eerder gezegd, een forse vergoeding van $ 20 met zich mee, terwijl aan de andere kant een terugbetaling verdere verliezen zou voorkomen, hoewel als de handelaar zeker is van het geleverde product, hij op de claim kan reageren en erop kan beroepen om win het.

Het nemen van extra voorzorgsmaatregelen voor bestellingen uit landen met een hoog risico kan ook helpen om het aantal onwettige transactieclaims te verminderen. Verkopers daarentegen kunnen beschuldigingen van 'Artikel niet ontvangen' verminderen door alle relevante informatie aan zowel de koper als PayPal te verstrekken.

Het omvat, maar is niet beperkt tot, het wijzigen van leveringsdatums en het plaatsen van informatie over de itemstatus. Verkopers moeten al het bewijs van verzending en levering uploaden om ervoor te zorgen dat ze een stap voor zijn op elke ongewenste terugvorderingszwendel die hen veel kan kosten.

Verkopers die voldoen aan de Verkopersbeschermingsvereisten hebben een grotere kans om claims en geschillen te minimaliseren. Dit zorgt ervoor dat verkopers het bedrag behouden, terwijl de terugboekingskosten van $ 20 ook worden kwijtgescholden voor gedekte items.

Ook moet een verkoper zich bewust zijn van en risicovolle transacties vermijden die PayPal mogelijk niet dekt, zoals transacties voor hightech apparatuur of cadeaubonnen en een hele reeks andere producten die niet onder het PayPal-programma voor verkopersbescherming vallen.

Is een PayPal-terugboeking hetzelfde als een geschil?

Hoewel de ideeën van terugboeking en geschillen voor PayPal samenhangend gepositioneerde factoren kunnen zijn. Maar ze zijn zeker niet hetzelfde. Alle terugvorderingen komen voort uit geschillen. Maar niet alle geschillen zullen veranderen in een terugvordering.

De meeste geschillen beginnen wanneer een kaarthouder zijn afschriften bekijkt en een ongepaste afschrijving opmerkt. De meeste afschrijvingen worden geleverd met identificatiegegevens op het creditcardafschrift, zodat kaarthouders contact kunnen opnemen met het bedrijf als ze vragen hebben over een afschrijving.

Wanneer een kaarthouder en een handelaar het niet eens kunnen worden, nemen ze normaal gesproken contact op met de bank. Dit wordt meestal het geschil genoemd.

U kunt gemakkelijk contact opnemen met het team als u problemen ondervindt of vragen heeft. Neem contact met hen op door het gratis telefoonnummer van PayPal bellen voor klantenondersteuning te bellen. De leden van het team zijn ervaren en experts om alle situaties gemakkelijk aan te kunnen. U krijgt alle problemen opgelost en krijgt snel alle antwoorden op uw vragen.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe Amazon-foutcode 1060 op te lossen?

Hoe iemand op Facebook blokkeren of deblokkeren?

Amazon-prijsstrategie: tegen welke prijs moet u een product verkopen?